fade in en out verloopt schokkerig

Plaats reactie
Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

fade in en out verloopt schokkerig

Bericht door Adri Snijders » ma 27 jan 2014, 10:32

Goedemorgen,

Ik ben met een nieuwe AV bezig en in ieder geval bij de eerste fade in van stilstaande belden wordt dit schokkerig op stand "volledige scherm" weergegeven. In de volgende fade outs en fade ins zie ik dat schokkerige effect ook, hoewel het iets minder lijkt. Als ik dat schokkerige deel op ''in venster vertonen" draai wordt het schokvrij vertoond. Trek dat scherm echter groter, dan verloopt het wederom schokkerig. Dit effect heb ik nog niet eerder gehad.

Door de computer volledig af te sluiten en weer op te starten is dit fenomeen niet opgelost .

Het kan misschien liggen aan de omvang wat ik wil vertonen. Het is een AV met meerder maskers (3) en "onder" elk masker zitten twee beeldsporen.

Adri

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: fade in en out verloopt schokkerig

Bericht door Jan Roeleveld » di 28 jan 2014, 15:57

Adri,

Het lijkt er op dat de videokaart dit niet helemaal aan kan... Als je géén video's gebruikt in deze show zou je de instellingen voor de grafische kaart kunnen aanpassen.
Ga naar Extra's>Opties>Projectopties>Uitvoer en verhoog het percentage bij "Max. gebruik grafisch geheugen voor afbeeldingen" naar 85%.
Alléén als je ook video's toepast in een show heb je het resterend percentage daarvoor nodig.
Succes..!

Groeten,

Jan

Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: fade in en out verloopt schokkerig

Bericht door Adri Snijders » di 28 jan 2014, 16:56

Hoi Jan,

Bij het benoemen van mijn grafische kaart kreeg ik meteen en wake up call. Ik heb nog even teruggekeken in het andere forum (nov 2012) met ook een verwijzing naar de grafische kaart. Vanuit die antwoorden heb ik al eens opgeschaald naar 90% bij uitvoer. Ik zal er nu toch maar eens aan een andere kaart moeten.

Mijn huidige kaart is de ATI Radeon HD 4350 volgens de "posts" geen snelheidsmonster uit 2008 met 512 mb en dat is een beetje ouderwets begreep ik toen al. Toen werd mij aangeraden een ATI HD 7770 met 1 of 2 MB aan te schaffen. Ik ga ervan uit dat dit wel al een verbeterde keuze is maar is het ook een goede zonder een grote investering te doen.

Verder weet ik niet of het volgende er iets mee te maken heeft. Ik werk met twee beeldschermen een redelijk grote (waar ik de AV op afdraai) en een kleiner beeldscherm waar ik de "programmering" op doe. Ik heb dat omgedraaid en dan is het iets beter, bij sommige fade in en out zelfs opgelost.

Adri

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: fade in en out verloopt schokkerig

Bericht door Jan Roeleveld » di 28 jan 2014, 17:17

Adri,

Bij het verdelen van 512 Mb over twee beeldschermen resteert per scherm minder dan de helft... want het feit dát je verdeelt kost al performance.
Ofwel, je hebt per scherm pakweg 250 Mb videogeheugen... Dát met maskers..., man het is een wonder dat er een beeld op je scherm verschijnt..!
In de SGG-computer zit een kaart van 2 Gigabyte en die had moeilijkheden met de show van Piet Huijgens over twee schermen...
Je schrijft:
"Toen werd mij aangeraden een ATI HD 7770 met 1 of 2 MB aan te schaffen. Ik ga ervan uit dat dit wel al een verbeterde keuze is maar is het ook een goede zonder een grote investering te doen."
Ik vermoed en hoop voor je dat je bedoelt 1 of 2 GIGA-byte, want een videokaart met 1 of 2 MB is nauwelijks te vinden (op de vuilstort misschien als je héél diep graaft) en resulteert zéker in een zwart scherm...
Als ik jou was ging ik gelijk voor een 4 Gigabyte kaart, dan kun je weer even vooruit.
Succes..!

Groeten,

Jan

Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: fade in en out verloopt schokkerig

Bericht door Adri Snijders » ma 03 feb 2014, 08:38

Jan,

Och ja, een dingetje meer of minder op de vuilstort, who cares! Je advies om een 4GB kaart aan te schaffen heb ik gedaan.
Probleem dus opgelost voor de komende jaren, denk ik.

Adri

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: fade in en out verloopt schokkerig

Bericht door Jan Roeleveld » di 04 feb 2014, 10:46

Adri,

Mooi, kun je voorlopig weer even voort en nieuwe grenzen opzoeken.. :D
Zou je kunnen posten hier welke kaart je gekocht hebt..? Er zijn méér zoekenden naar goede kaarten in dit HDAV-Forum en die kunnen dan gericht op pad.
Bedankt!
Succes..!

Groeten,

Jan

Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: fade in en out verloopt schokkerig

Bericht door Adri Snijders » di 04 feb 2014, 11:08

Beste mensen,

Ik heb een Radeon R7 240 4GB ddr gekocht bij de plaatselijke computerhandel voor €89.00.
Op internet zie ik dat deze kaart tot €10,00 goedkoper kan. Er zit een HDMI, DVI-D en VGA ingang op. Verdere inhoudelijke informatie bij Alternate. Het zal geen topkaart zijn maar een leuke prijs in een tijd dat veel mensen (en ik ook) op de euro's moeten letten. Werkt wat mij betreft prima!

Adri

Plaats reactie