blauw kruis in mediapool blijft

Plaats reactie
Adri Snijders
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

blauw kruis in mediapool blijft

Bericht door Adri Snijders » ma 20 jul 2020, 08:57

Goedemorgen beste mensen,

In de mediapool (ik gebruik WP5pro) staat een Jpg afbeelding met een blauw kruis, wat geen gevolg heeft voor de presentatie, maar wat ik niet weg krijg. Ik heb de grafische bestanden geoptimaliseerd, grafische bestanden gemaakt, en alle grafische bestanden gewist. Het bijzondere van dit ene beeld is dat ik het bewerkt heb met Photomatix Pro om er een HDR van te maken.

Groet,

Adri

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: blauw kruis in mediapool blijft

Bericht door Cuno Wegman » ma 20 jul 2020, 10:53

Hoi Adri,

De situatie die je beschrijft komt geheel overeen met de beschrijving in de helptekst:
Bei Bilddateien erscheint ein blaues Kreuz auch, wenn die Eigenschaften der aktuellen Datei sich von den Eigenschaften der ursprünglich ins Projekt eingefügten Datei unterscheiden, beispielsweise wenn ein Bild nach dem Einfügen extern bearbeitet wurde.
Vertaald:
Bij afbeeldingen verschijnt een blauw kruis ook, wanneer de eigenschappen van het huidige bestand afwijken van de eigenschappen toen de afbeelding werkt toegevoegd, bijvoorbeeld doordat de afbeelding na het invoegen extern bewerkt is.
De oplossig is dus eenvoudig: laat Wings Platinum de actuele gegeven uit de bewerkte afbeelding lezen:
- kies in het menu Mediapool
- kies Eigenschappen van bestanden actualiseren
Dan controleert Wings Platinum de eigenschappen van alle bestanden in de mediapool.

Om dit probleem in de toekomst te voorkomen: voeg het Photomatix Pro toe aan de lijst met externe bewerkingsprogramma's:
- Extra;
- Opties;
- Globale opties;
- Media-editors;
- Externe software voor afbeeldingen;
- klik op het mapsymbool, selecteer het programma-bestand van Photomatix Pro;
- zet een vinkje bij Editor.
Dan kun je voortaan vanuit Wings Platinum een afbeelding direct openen en bewerken met Photomatix Pro en leest Wings Platinum na het bewerken gelijk de nieuwe eigenschappen uit de afbeelding.
AVé,
Cuno

Adri Snijders
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: blauw kruis in mediapool blijft

Bericht door Adri Snijders » ma 20 jul 2020, 12:27

Hallo Cuno,

Het blauwe kruis is weg en zal om deze reden, gebruik van photomatix pro, ook nooit meer verschijnen.

Adri

Plaats reactie