Op slot

Plaats reactie
Aart Teeuwen
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 13 jul 2018, 06:56

Op slot

Bericht door Aart Teeuwen » za 08 aug 2020, 12:48

Beste Jan, Cuno of andere techneuten,
Ik heb iets heel vreemds: ik heb een serie gemaakt met een aantal beeldsporen en geluidssporen, maar op de een of andere manier kan ik mijn afbeeldingen niet meer in de tijdlijn verschuiven. Ook de kopieer en plakfunctie werkt niet meer, hij geeft dan aan dat er te weinig ruimte is. Ik zie nergens een sleuteltje staan, dus ik heb echt geen idee! Ik zal wel wat, per abuis, fout hebben gedaan, maar geen idee wat. Wie kan mij helpen?
Overigens werken alle andere series wel goed.
Alvast mijn zeer hartelijke dank.
Aart Teeuwen

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Op slot

Bericht door Cuno Wegman » za 08 aug 2020, 14:37

Hallo Aart,

Het lijkt er op dat enkele objecten in de tijdlijn met elkaar in de knoop zijn geraakt.
Meestal is dat een object dat te klein geworden is om te zien, of twee objecten die onbedoeld dezelfde ruimte in beslag neman op een spoor.

De plaats (of plaatsen) waar het fout gaat, is eenvoudig te vinden:
- zet de locator helemaal aan het begin van de tijdlijn
- kies in het hoofdmenu voor Extra - Project controleren (of druk op toetscombinatie Ctrl + T)

Als Wings/Wings Platinum een fout gevonden heeft, springt de locator naar de plek waar de fout zit. Meestal is het dan voldoende om het object dat zich op die plaats bevindt een klein beetje korter te maken (of te verwijderen en later weer terug te zetten).
Het kan nodig zijn om tot de maximale waarde in te zoomen: het is bijvoorbeeld mogelijk dat een restantje van een object van maar 1 milliseconde lang, is blijven staan. Die zie je alleen bij maximaal inzoomen (meermalen klikken op het plusje bovenin de tijdlijn of de +-toets aan de rechter kant van het toetsenbord).

Blijf dit herhalen tot er geen fout meer gevonden wordt (de locator blijft dan staan na het zoeken naar de volgende fout).
AVé,
Cuno

Aart Teeuwen
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 13 jul 2018, 06:56

Re: Op slot

Bericht door Aart Teeuwen » za 08 aug 2020, 17:11

Hallo Cuno,

Perfect!! Heb precies gedaan wat je aangegeven hebt, en er was idd nog een ini-mini geluidsbestandje.
De locator sprong daar direct naar toe toen ik bij Extra-project controleren intoetste.
Heb het bestandje verwijderd en nu kan ik weer de afbeeldingen verschuiven en zit niet alles muurvast.
Heel bijzonder dit overigens, ben dit nog niet eerder tegengekomen, maar gelukkig hebben we Cuno nog!
Mijn hartelijke dank voor je hulp en nog een fijn weekend.
Aart Teeuwen

Plaats reactie