Opkuis wings projectmappen van vroegere wings versies

Plaats reactie
willy_dellaert
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 10 nov 2013, 16:19

Opkuis wings projectmappen van vroegere wings versies

Bericht door willy_dellaert » wo 30 sep 2020, 12:53

Ik werkte vroeger met de wings versies 4, 5 en nu met de versie 7.
Het viel mij op dat mijn backups met de jaren altijd maar groter werden en mijn schijven vol liepen.
Het viel mij ook op dat in al onze shows wings mappen aanmaakt .wp4 .w5 en nu .w7. En dit zowel bij de sub-mappen
afbeeldingen, audio en video van iedere show.
Voor grotere shows zijn de mappen voor platinum 4 en 5 dikwijls tientallen gigabytes groot.
Ik neem aan dat, als je een project upgrade gedaan hebt naar wings 7, die mappen van wings 4 en 5
Waarom worden in Wings deze mappen niet automatisch verwijderd, als je een upgrade doet naar een
nieuwere versie ?????

willy_dellaert
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 10 nov 2013, 16:19

Re: Opkuis wings projectmappen van vroegere wings versies

Bericht door willy_dellaert » wo 30 sep 2020, 12:56

Ik werkte vroeger met de wings versies 4, 5 en nu met de versie 7.
Het viel mij op dat mijn backups met de jaren altijd maar groter werden en mijn schijven vol liepen.
Het viel mij ook op dat in al onze shows wings mappen aanmaakt .wp4 .w5 en nu .w7. En dit zowel bij de sub-mappen
afbeeldingen, audio en video van iedere show.
Voor grotere shows zijn de mappen voor platinum 4 en 5 dikwijls tientallen gigabytes groot.
Ik neem aan dat, als je een project upgrade gedaan hebt naar wings 7, die mappen van wings 4 en 5
niet meer nodig hebt.
Waarom worden in Wings deze mappen niet automatisch verwijderd, als je een upgrade doet naar een
nieuwere versie ?????
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Opkuis wings projectmappen van vroegere wings versies

Bericht door Jan Roeleveld » vr 02 okt 2020, 15:37

Willy,
Het is zoals je schrijft. Wings Platinum en WINGS maken grafische bestanden 'op maat' aan, afhankelijk van het gebruik als thumbnail op de lichtbak en in je video- en beeldsporen, maar ook als werkbestand waarbij rekening gehouden wordt met de zoomfactor die je programmeerde.
Als je niet meer in WP3, 4, 5 of 6 werkt en uitsluitend nog in WINGS 7 kan je de betreffende mappen wissen.
Wings (Platinum) doet dat niet automatisch, want er zijn ook hobbyisten die een show in WP4, 5 of 6 gemaakt hebben en die een demoversie van WINGS 7 op hun PC zetten om de nieuwe mogelijkheden te bekijken. Stel je voor dat dan alle grafische bestanden uit WP3, 4, 5 en 6 zouden worden gewist...
Er zijn ook hobbyisten die een ooit in WP3, 4, 5 of 6 gemaakte show niet in WINGS 7 openen en aanpassen.
Als ik zelf een show gemaakt heb, in welke versie dan ook, en hij is klaar dan wis ik sowieso die mappen met grafische bestanden nadat ik een bestand voor weergave gemaakt heb. (Voorheen een exe en tegenwoordig een MP4). Dat ruimt lekker op .
Mocht ik bij het bekijken van mijn show (als MP4-video) dan onverhoopt tóch nog iets zien dat ik wil veranderen, dan laat ik WINGS die gewoon weer opnieuw uitrekenen en maak ik een nieuwe MP4, waarna ik die map w7 weer kan wissen.
Succes..!

Groeten,

Jan

willy_dellaert
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 10 nov 2013, 16:19

Re: Opkuis wings projectmappen van vroegere wings versies

Bericht door willy_dellaert » vr 02 okt 2020, 17:23

Beste Jan,
Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Wij gaan aan de grote opkuis beginnen.
Groeten vanuit een zonnige Algarve
Willy en Magda Dellaert

Plaats reactie