klein wit puntje op hoek masker

Plaats reactie
Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

klein wit puntje op hoek masker

Bericht door Adri Snijders » ma 03 feb 2014, 08:55

Goedemorgen beste mensen,

In mijn AV zitten enkele maskers waar een plaatje achter wordt geshowd. Bij één van die maskers echter verschijnt in een hoek (vrijwel over de gehele tijdlijn) een klein wit puntje. Het komt niet doordat het plaatje wat achter dat masker zit niet geheel afgedekt wordt door dat masker. Ook heb ik en nieuw masker gemaakt en vervolgens blijft dat witte puntje op dezelfde plek zitten. Ook om met een stuurspoor van dat masker iets te vergroten, heeft geen effect. Het witte puntje verhuisd gewoon mee.

Bij een mede hobbyist die mijn AV per wetransfer heeft ontvangen ziet ook dat witte puntje op dezelfde plek. Dit ongewenste effect deed zich voor bij zowel mijn oude grafische kaart als wel mijn nieuwe. Ik werk met twee beeldschermen en op beide is dat witte puntje te zien.

Een aantal zaken die ik hier benoem zullen geen causaal verband met zich hebben, maar dat witte puntje moet wel weg, zonder gebruik van zwarte verf

Adri
Laatst gewijzigd door Adri Snijders op wo 05 feb 2014, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: klein wit puntje op hoek masker

Bericht door Cuno Wegman » ma 03 feb 2014, 21:53

Hallo Adri,

Zwarte verf is niet nodig: alle andere kleuren (behalve wit) halen de witte stip ook weg. ;)

Je kunt mij per mail een voorbeeldshow (incl. het betreffende masker) mailen, dan zal ik het onderzoeken.
AVé,
Cuno

Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: klein wit puntje op hoek masker

Bericht door Adri Snijders » di 04 feb 2014, 08:43

Cuno,

Bedankt voor je aangeboden support. In een wetransfer krijg je de maskers en de beelden. De show is ook onderweg. Je ontvangt het op je e-mail adres zoals je dat gebruik op je website.

Adri

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: klein wit puntje op hoek masker

Bericht door Cuno Wegman » di 04 feb 2014, 23:00

Hallo Adri,

De plaats van de stip (ja, hij verscheen ook bij mij op het scherm) zette mij even op het verkeerde been.

De oorzaak is een fout in het masker voor het linker beeld ("links groot.png"): dat masker heeft een een stip/vlekje, precies op dezelfde plaats als de hoekpunt van het andere masker ("rechts onder(3).png").
Daardoor lijkt het probleem door het masker rechts onder veroorzaakt te worden, maar dat is dus niet zo.

De zichbare punt een een deel van de foto die in het linker kader getoond wordt. Omdat de omgeving donder is, valt dit alleen op als de linker foto een licht deel heeft, dat ook nog samenvalt met het vlekje in het masker.

Ik heb de fout in het masker in jouw show zichtbaar gemaakt door het masker als een gewone afbeelding boven een paars vlak te zetten (bestanden stuur ik je per e-mail).

Overigens: ik zie geen enkele reden waarom je de maskerbestanden zo groot gemaakt hebt (8000 pixels breed). Tenzij je natuurlijk de kracht van jouw nieuwe grafische kaart wilt testen... ;)
AVé,
Cuno

Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: klein wit puntje op hoek masker

Bericht door Adri Snijders » wo 05 feb 2014, 07:49

Hoi Cuno,

Hoe is het mogelijk! Bedankt voor je analyse, even met een gummetje over het transparante deel, en klaar is de AV voor de NVG wedstrijd.

Ja, en nu die dikke bestanden. Mede door deze AV met "dikke" maskers (en een enkele andere slecht lopende EXE) heb ik mij eindelijk er toe gezet een 4GB grafische kaart te kopen. Voor details zie de 'posts' hierover bij het onderwerp schokkende beelden

Plaats reactie