4k monitor

Plaats reactie
piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

4k monitor

Bericht door piet bakker » ma 19 okt 2020, 01:29

Saluut,

Wat zijnde instellingen voor W7 en een 4k monitor, het blijft klein heel klein t.o.v 2k. De scherpte van de presentaties in 4K

zijn boven verwachting.

Piet Bakker.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: 4k monitor

Bericht door Cuno Wegman » ma 19 okt 2020, 08:44

Hallo Piet,

Omdat je wel tevreden bent over de beeldkwaliteit van de presentatie, vermoed ik dat jouw probleem betrekking heeft op het scherm van Wings 7 zelf (de tijdlijn, mediapool e.d.).
Omdat de elementen van het scherm van Wings 7 zijn gebaseerd op pixels, en de pixels op een 4K-monitor meestal kleiner zijn dan op een 2K-monitor, zal het resultaat zichtbaar kleiner zijn.

De oplossing is dan: ga in het menu naar Extra - Opties - Globale opties - Schermindeling.
Daar kun de bij Schaling van de schermindeling aangeven hoe sterk Wings 7 het eigen scherm moet "inzoomen".
AVé,
Cuno

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: 4k monitor

Bericht door piet bakker » ma 19 okt 2020, 12:04

Cuno,

Het is volgens mij niet de oplossing, als ik de schaal hoger zet wordt alles kleiner. De presentatie op 4k is zeer fraai, dat wel.

Piet.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: 4k monitor

Bericht door Cuno Wegman » ma 19 okt 2020, 12:40

Hallo Piet,

Als je bij die optie de schaal op 150 of 200 zet, en de weergave van de elementen in het scherm van Wings 7 wordt niet groter, dan is er volgens mij sprake van één van de volgende situaties:
- de driver van de grafische kaart werkt niet goed: probeer de meest actuele driver te installeren;
- bij de installatie van Wings 7 is iets mis gegaan (of je gebruikt een oudere vesie met een mogelijk probleem): download en installeer Wings 7 opnieuw (de actuele versie is 7.3 van 29-09-2020)
- ik heb jouw probleembeschrijving verkeerd begrepen: probeer het probleem op een andere manier te omschrijven.
AVé,
Cuno

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: 4k monitor

Bericht door piet bakker » ma 19 okt 2020, 14:44

Cuno,

Er is progressie, schaling staat op 200. niet verklaarbare reactie is dat alles nu normaal leesbaar is, echter de beeldsporen comprimeerden, het werd plat. Eén voor een met standaard grote instellen, rechts aanklikken, weer werkzaam grote. Een nieuw project wordt nu wel in de juiste maat geopend.

De driver en de WP versie waren reeds ververst.

Piet.

Plaats reactie