Rotatie werkt niet

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Karel Maaswinkel
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 01 mei 2020, 16:59

Rotatie werkt niet

Bericht door Karel Maaswinkel » za 31 okt 2020, 20:28

Ik heb Wings 7 advanged en bij het bewerken van beelden in de tijdlijn in het menu: "positie-grootte-rotatie" werken "positie" en "zoom" wel, maar het bovenste gedeelte van dit menu t.w. "rotatie" werkt niet. Zowel de X-as als de Y-as als het roteren werken niet bij mij. Wat kan dit zijn?

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Rotatie werkt niet

Bericht door Cuno Wegman » za 31 okt 2020, 22:30

Hoi Karel,
Ik kan jouw probleem reproduceren in versie 7.2.1 van Wings 7.
In versie 7.3 werkt het (bij mij) prima.
Dus ik denk dat je de nieuwere versie van Wings 7 moet installeren (via de update-functie in Wings 7 zelf, of door deze versie zelf te downloaden en installeren).

Het overigens nooit kwaad, om te controleren of er een nieuwere versie is, als je problemen hebt.
Er is alitjd de kans dat het probleem al bekend en opgelost is.
AVé,
Cuno

Gebruikersavatar
Karel Maaswinkel
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 01 mei 2020, 16:59

Re: Rotatie werkt niet

Bericht door Karel Maaswinkel » zo 01 nov 2020, 00:06

Hallo Cuno, ik heb het gecheckt, maar ik heb de versie 7.3 en ben uptodate volgens de info in het programma.
Desondanks werkt het toch niet bij mij. Wat te doen? Heel Wings verwijderen en opnieuw installeren?
Ben ik dan niet mijn tot nu toe gemaakte werk kwijt of blijft dat behouden?

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Rotatie werkt niet

Bericht door Cuno Wegman » zo 01 nov 2020, 11:28

Hallo Karel,

Ik heb het intussen ook getest op een andere computer (om een mogelijk oorzaak te vinden of uit te sluiten).
Daar was/is versie 7.2.1 geïnstalleerd en daar werkt het roteren zonder problemen.
Dus de oorzaak zit niet in de versie van Wings.
Voor de volledigheid: mijn exe van Wings 7.3 heeft als datum 29-09-2020 (er zijn verschillende setup-bestanden van deze versie in omloop geweest, mogelijk dat die elk een eigen programma-datum hebben).

Bij de computer waarbij bij mij ook het probleem optrad, lukt het mij nu niet om versie 7.3 te installeren.
Daar zit blijkbaar "iets" in Windows (of een ander programma) dat de installatie (met name van de C++ Redistributable 2015-2019) verhindert. Moet ik nog een keer uitzoeken.

Even voor de zekerheid: je vult de gewenste rotatie toch wel in in de vakjes van de tweede regel van het blok Rotatie (de regel waar het label Hoek voor staat)?
De bovenste regel, waar de het label Centrum voor staat is bedoeld om aan te geven wáár het rotatiepunt zich bevindt. Als je alleen daar een waarde invoert, zal de afbeelding nog niet gaan roteren (wel zal dan het zwarte plus-teken in de afbeelding links) zich verplaatsen.
AVé,
Cuno

Gebruikersavatar
Karel Maaswinkel
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 01 mei 2020, 16:59

Re: Rotatie werkt niet

Bericht door Karel Maaswinkel » zo 01 nov 2020, 13:21

Hallo Cuno, Dat verplaatsen van het rotatiepunt etc. waarover jij het hier hebt ken ik en gebruik ik ook regelmatig, maar ook dat werkte niet. Nu heb ik hety nogmaals geprobeerd nadat ik de update heb gecheckt en nu werkt het wél!
Weer bedankt voor jouw actie!

Gerrit Lodder
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 13:00

Re: Rotatie werkt niet

Bericht door Gerrit Lodder » di 15 dec 2020, 14:23

Hoi Cuno,

Ik heb zojuist de nieuwe update verwerkt in de hoop dat mijn probleem met rotatie opgelost zou zijn meer helaas.......

Het probleem is dat de rotatie niet werkt zoals ook Karel Maaswinkel had gemeld.

Wat kan het probleem zijn?

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Rotatie werkt niet

Bericht door Cuno Wegman » di 15 dec 2020, 17:39

Hoi Gerrit,

Een eerste poging: actualiseren van de drivers van de grafische kaart.
Ik lees hier wel weer of het daarmee opgelost is.
AVé,
Cuno

Gebruikersavatar
Hans Meijer
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 15:10
Locatie: Almere-haven

Re: Rotatie werkt niet

Bericht door Hans Meijer » wo 16 dec 2020, 22:30

kan het zijn dat in de gereedschapkist de "animatie" nog actief staat i.p.v de inscreen editing?? dat heb je het zelfde effect: beeld verschuiven op X en Y as als ook zoom werkt wel maar rotatie niet ....
mvg hans

Gerrit Lodder
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 13:00

Re: Rotatie werkt niet

Bericht door Gerrit Lodder » do 17 dec 2020, 11:57

Goede morgen Hans en Cuno.

Het probleem is verholpen!
Op advies van Hans naar de gereedschappen gekeken en ja .. de 'animatie' was nog actief.
Je moet er maar aan denken....
mvg Gerrit

Plaats reactie