Hulpvraag

Plaats reactie
Gert-Jac-van der Flier
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 05 mei 2021, 12:43

Hulpvraag

Bericht door Gert-Jac-van der Flier » do 06 mei 2021, 12:46

Hallo,
Ik ben Gert van der Flier en een verwoed hobbyfotograaf. Ik vind in de natuur vormen en kleuren en probeer die op mijn manier vast te leggen. Je kunt er wat van zien op mijn website www.gertvanderflier.com .
Van de foto’s maak ik series van drie minuten in Wings. Ik ben gestart met Wings 3, inmiddels recent opgehoogd naar Wings 7. Dat leverde tot heden voor mij en omgeving mooie series op.
Ik heb nu een probleem met “trillende” beelden. Ik heb toen contact opgenomen met Jan Roeleveld. Zijn tips over beeldverhoudingen, beeldformaten e.d. hebben mij wel in de goede richting gestuurd, maar ik word nu geconfronteerd met een gebrek aan basale kennis over het functioneren van Wings 7.
Ik zoek nu iemand die mij kan helpen met de problemen waar ik tegen aan loop. De voorwaarden om mij te willen helpen hoor ik graag (geld en goede woorden).
Ik zou er enorm mee geholpen zijn.
Ik hoop op een reactie.
Met vriendelijke groet,
Gert van der Flier.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Hulpvraag

Bericht door Cuno Wegman » zo 09 mei 2021, 22:58

Hallo Gert,

Welkom bij het HDAV-forum.

Ik ben benieuwd welk beeldprobleem door jou als "trillende beelden" beschreven wordt. Wat is er te zien, en wanneer gebeurt het?
Treedt het op bij stilstaande beelden, bij bewegingen (pannen, zoomen) in stilstaande beelden, tijden beeldovergangen?

Ik vraag dit, omdat elke vragensteller een eigen woordkeuze plakt aan een waargenomen verschijnsel, en dat kan het zoeken naar oorzaken, en geven van oplossingen, wat lastiger maken.

Als je als sinds versie 3 wekt met WIngs Platinum, dan beschik je zeker al over een basisset aan ervaring en vaardigheden. Om dan het kennisniveau te verhogen, zou ik je in ieder geval het advies geven om lid te worden van de Stumpfl Gebruikersgroep. Maar in de huidige, vreemde tijd, is nog niet duidelijk wanneer weer bijeenkomsten gehouden zullen kunnen worden. Hetzelfde geldt voor de trainingen die in Houten worden (werden) georganiseerd door Jan Roeleveld en Remy van Looveren.

Bij gerichte problemen en vragen, zowel over inhoud van series als gebruik van Wings, kun je uiteraard gebruik maken van dit forum.
Afhankelijk van de regio waar je woont, zouden er wel Stumpfl-gebruikers te vinden moeten zijn die kennis kunnen en willen overdragen. Voor 1-op-1 training/ondersteuning (live of via TeamViewer) kun je mij een persoonlijk bericht via dit forum sturen, dan kunnen we kijken/overleggen wat de (on)mogelijkheden zijn.
AVé,
Cuno

Plaats reactie