hulplijnen

Plaats reactie
Adri Snijders
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

hulplijnen

Bericht door Adri Snijders » za 07 aug 2021, 16:03

Goedemiddag beste mensen

Om hulplijnen toe te voegen ga ik als volgt te werk;

presentatie in venster starten (CTRL F5), pijltje met de muis op juiste plaats zetten, muisklik, hulplijnen toevoegen, vinkje bij horizontaal aan klikken, OK start en daar is de hulplijn, OEPS verkeerd. Opnieuw. Kan ik de hulplijn ook verplaatsen en hoe.

Fijne dag verder

Adri Snijders

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: hulplijnen

Bericht door Cuno Wegman » za 07 aug 2021, 17:14

Hallo Adri,

Vooraf:
Om een hulplijn te maken, hoeft de presentatie NIET eerst gestart te worden. Het is voldoende als het screen zichtbaar is.

Om de eigenschappen (plaats en/of kleur) van een hulplijn te wijzigen, moeten de hulplijnen in ieder geval zichtbaar zijn.
- klik dan met de rechter muisknop op de hulplijn (je mag er een paar pixels naast zitten);
- kies de optie Hulplijn-eigenschappen, dan verschijnt het eigenschappenvenster van de hulplijn;
- wijzig de positie in procenten of pixels, en eventueel de kleur
- bevestig met OK en de aangepaste hulplijn word getoond.
AVé,
Cuno

Adri Snijders
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: hulplijnen

Bericht door Adri Snijders » zo 08 aug 2021, 11:49

Goedemorgen,

Gevonden de hulplijnen eigenschappen. Maar als ik een horizontale lijn toevoeg geeft de hulplijn eigenschappen alleen de mogelijkheid aan om de niet bestaande verticale positie aan te passen en en als ik verticale lijnen toevoeg krijg ik de mogelijkheid de niet bestaande horizontale aan te passen. Het hulplijn eigenschappen kadertje bestaat inderdaad uit kleur, positie en pixels aanpassen. Bij positie aanpassen staat %

Ik ben geen voorstander dat er ongevraagd tegenovergestelde mogelijkheden worden aangeboden, maar er zal ergens een vinkje verkeerd staan....of ik ben gek. Dat laatste zal het dan wel worden.

Groet,

Adri

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: hulplijnen

Bericht door Cuno Wegman » zo 08 aug 2021, 16:18

Hoi Adri,

Volgens mij staan er geen verkeerde teksten in het schermpje:
een horizontale lijn heeft een verticale positie (op welke hoogste staat de lijn),
en zo wordt een verticale lijn naar links of rechts verplaatst, dus horizontaal.
AVé,
Cuno

Adri Snijders
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: hulplijnen

Bericht door Adri Snijders » zo 15 aug 2021, 12:37

Hoi Cuno,

...... het twee euro muntstuk is gevallen. De lijn hulplijn verplaatst zich niet 'leal time' maar verspringt na OK.


Ik had dezelfde werking als bij de stuursporen verwacht.

Plaats reactie