Locator stopt op hoogste punt muziek volume, enz

Plaats reactie
piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Locator stopt op hoogste punt muziek volume, enz

Bericht door piet bakker » vr 27 aug 2021, 11:21

Saluut,

Ik wil op bepaalde punten, de show synchroniseren op het "hoog volume" van de geluidsspoor. Ooit heb ik Jan dit zien demonstreren tijdens een introductie in Alkmaar. ben ik duidelijk?

Groet

Piet Bakker..

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Locator stopt op hoogste punt muziek volume, enz

Bericht door Cuno Wegman » vr 27 aug 2021, 23:10

Hallo Piet,

Ik begrijp jouw vraag als volgt (want titel en vraaginhoud lijken twee verschillende zaken te beschrijven):
"op de plaats van een luid punt van de muziek wil ik een beeldwisseling laten plaatsvinden".

De basis die daar voor nodig is:
  • de show moet beschikken over een markerspoor
  • het magneet-gereedschap (via menu: Tijdljn - Magnetisch vastklikken) moet aan staan
Basis-techniek
  • ga met de locator naar het gewenste luide punt in de muziek
  • druk op de toets M
    Daardoor onstaat een marker van het type "positie-marker" in het markerspoor
  • klik in de kop van het markerspoor om dit spoor actief te maken voor het magneet-gereedschap
  • verplaats het begin van het beeldobject horizontaal naar de plaats van de positie-marker
  • het beginpunt van de afbeelding (en dus de overvloeiing) zal zich naar de positie van de marker
Als op meer punten in de muziek gebruikt moeten worden voor dergelijke synchronisatie, dan kun je de weergave van het muziekstuk starten en op de gewenste plaatsen de M indrukken. De positie-markering wordt dan geplaatst en de weergave gaat gewoon door.

Als jouw werkelijke vraag toch een andere vraag was dan ik beantwood heb, laat het dan gerust nog weten.
AVé,
Cuno

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: Locator stopt op hoogste punt muziek volume, enz

Bericht door piet bakker » za 28 aug 2021, 18:51

Cuno,

Wat ik me nog herinner van Jan's demonstratie is dat de locator zelf stopt op de hoogste piek waar ik een harde beeldwisseling wil. vervolgens naar de volgende piek. Jan demonstreerde dat met de ballonnen. misschien heb ik het helemaal mis.

Piet.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Locator stopt op hoogste punt muziek volume, enz

Bericht door Cuno Wegman » za 28 aug 2021, 23:26

Hoi Piet,

Er is in ieder geval geen functie binnen Wings/Wings Platinum die de locator laat stoppen bij een (volgende) piek in de muziek.
De locator stopt alleen vanzelf bij een markering van het type pauze, stop of reset.

Voor zover ik de presentaties van Jan ken, is sprake geweest van deze combinatie:
- hij heeft met de M-toets-methode tijdens het afspelen van de tijdlijn met het muziekstuk locatie-markers gezet,
- en hij springt van locatie-marker naar locatie-marker (dus van geluidspiek naar geluidspiek) met de toetscombinatie Ctrr+pijltje (links of rechts).
En de plaats waar dan naar toe gesprongen is, is dah de plaats voor de volgende beeldwisseling.

Een hele andere situatie is: het zoeken van het luidste punt in een geluidsfragment. Dat gebeurt feitelijk niet in de tijdlijn, maar via de dialoog Volume veranderen (klik met de rechter muisknop in het geluidsfragment, kies Speciale functies - Volume veranderen). Daar kun je kiezen voor Zoek piek. Dan loopt de locator snel door het geluidsfragment, vindt het luidste punt en toont de waarde daarvan in de dialoog. Ook blijft de locator dan op dat punt staan. Na sluiten van de dialoog kun je dan op die plaats een beeldwisseling programmeren. Maar dat werkt alleen voor dat ene luidste punt. Niet voor alle harde passages in de geluidsfragment.
AVé,
Cuno

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: Locator stopt op hoogste punt muziek volume, enz

Bericht door piet bakker » zo 29 aug 2021, 12:46

Cuno,

Dank voor de inzet, omdat de muziek fragmenten complex zijn lukt de synchronisatie niet voor 100%, de demonstratie van Jan is heel lang geleden, te lang blijkt nu.

Nogmaals dank.

Groet Piet.

Plaats reactie