Video in werkprogramma

Plaats reactie
PietWesterveld-14-08-48
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 10 sep 2021, 10:48

Video in werkprogramma

Bericht door PietWesterveld-14-08-48 » vr 24 sep 2021, 16:44

Met mijn Canon EOS R6 maak ik een video. Deze lees ik in mijn computer en dan heb ik een prachtig beeld. Als ik deze video in mijn werkprogramma zet van Wings 7 pro dan heb ik een slecht beeld. Het beeld is zeer onstabiel. Als ik van deze serie een MP4 maak is de video weer prachtig. Mijn vraag is hoe kan dat. Ik wil dat de video in mijn werkprogramma ook goed draait. Mijn werkprogramma heb ik al op gestuurt naar Cuno.

Vriendelijke groeten,

Piet Westerveld

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Video in werkprogramma

Bericht door Cuno Wegman » vr 24 sep 2021, 21:16

Hallo Piet,

Wings 7 heeft hulpbestanden nodig om de video in de tijdlijn (en het screen) te kunnen tonen, de zogeheten "grafische bestanden".
Of deze automatisch worden gemaakt, is afhankelijk van de manier waarop de Opties van Wings zijn ingesteld.

Voor het (al dan niet automatisch) maken van de grafische bestanden ga je in het menu naar
Extra
Opties
Projectopties
Grafische gegevens

Daar kies je óf Wings de betanden automatisch moet maken, en op welk moment.

Als deze grafische bestanden niet (automatisch) gemaakt worden, maakt Wings alleen een heel kleine versie daarvan, Die heeft een lage resoutie en bevat exact 100 beelden uit de video, ongeacht de lengte van de video. Dat levert dus onscherp beeld en, zeker bij langere video's, een heel schokkerig beeld.

Je hebt er het minste last van, als je kiest voor
wanneer: bij het toevoegen aan de mediapool, en
grafische bestanden automatisch maken.

Let op: dit is een instelling van de presentatie zelf (door jou werkprogramma genoemd). Dus deze instelling moet je voor elke nieuwe presentatie even opnieuw bekijken of instellen.
Wings is wel zo vriendelijk om de laatst gebruikte instelling automatisch toe te passen voor nieuwe presentaties.

Los van de keuzes voor het maken en gebruiken van grafische bestanden, is de weergave altijd in de maximale kwaliteit van de video tijdens het "echte" afspelen (met F5 of Ctrl+F5) en bij het maken van video-uitvoer.

Je kunt in de mediapool zien of het "goede" grafische bestand gemaakt is: dan staat er geen kruis in het filmsymbool voor de video. Als er wél een kruis in staat, dan is het grafsiche bestand (nog) niet gemaakt.
Klik dan met de rechter muisknop op de video en kies Grafische bestanden opnieuw maken.
AVé,
Cuno

PietWesterveld-14-08-48
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 10 sep 2021, 10:48

Re: Video in werkprogramma

Bericht door PietWesterveld-14-08-48 » wo 29 sep 2021, 12:19

Hallo Cuno,

Bedank voor je reactie. Ik heb de grafische bestanden op automatisch gezet. Het is beter. Met gebruik van F5 met afspelen is het prima. Hiermee kan ik nu goed werken.

Hartelijk dank.

Vriendelijke groeten,

Piet Westerveld

Plaats reactie