Media editors (wings 7)

Plaats reactie
Adri Snijders
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Media editors (wings 7)

Bericht door Adri Snijders » zo 07 nov 2021, 14:04

Goedemiddag,

Via extra, globale opties en media editors kom ik in een keuze menu voor externe software o.a. voor afbeeldingen.

Via programma selecteren vind ik Photo elements 2020 het vinkje staat aan en geef onderaan OK. Tot zo ver is er niets aan de hand. Het zelfde doe ik bij geluidsbestanden voor Audacity. Echter als ik een geluidsbestand aan klik opent audacity het bestandje voor bewerking (het betreffende bestandje is grafisch zichtbaar) Dat is niet het geval bij elements. (maar wel met photomatix pro) Waarschijnlijk is de oplossing simpel en voor de hand liggend en doe ik toch iets niet goed. (het werkte wel in nummertje 5)


Adri

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Media editors (wings 7)

Bericht door Cuno Wegman » vr 12 nov 2021, 08:08

Hallo Adri,

Ik ga ervan uit dat je met "als ik een geluidsbestand aan klik opent audacity het bestandje voor bewerking" dat je met de rechter muisknop op het geluidsbestand in de tijdlijn of de mediapool hebt geklikt, en dan gekozen hebt voor "Poolobject bewerken met...".

En ook dat je het vinkje bij "Editor" hebt aangezet (let op: dit vinkje kent drie standen: uit, aan, grijs).

Om een bestand te bewerken, start Wings Platinum het aangegeven programma, en geeft opdracht om het bestand te openen. Dat is een standaard werkwijze binnen Windows. Maar het lijkt er dus op, dat Photoshop Elements deze opdracht niet begrijpt. Daar is dan (vanuit Wings Platinum) niets aan te veranderen.
AVé,
Cuno

Adri Snijders
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Media editors (wings 7)

Bericht door Adri Snijders » vr 12 nov 2021, 10:51

Hallo Cuno,

Helaas, het is niet anders.

Groet,

Adri

Remy Van Looveren
Berichten: 47
Lid geworden op: do 24 okt 2013, 16:44

Re: Media editors (wings 7)

Bericht door Remy Van Looveren » vr 12 nov 2021, 12:00

Beste Adri,

Ik doe toch nog een kleine poging om te 'helpen'.
Bij mij werkt het gebruik van de afbeeldingen editor perfect.
T.t.z.: meestal... Het gebeurt ook weleens dat Photoshop Elements wel opent maar dat het beeld niet tevoorschijn komt. Hoe dat komt weet ik ook niet. De ene keer wel alles O.K., de andere keer lukt het niet. Behalve, ook weer soms, door de computer te herstarten...
Wat wel belangrijk is, is het feit dat de link in de 'editors' correct moet zijn. Toen ik overgeschakeld ben naar Photoshop Elements 2020 heb ik daar wat last mee gehad. Maar na het invoegen van de juiste link was dat geen probleem meer. Meestal! Die link is bij mij: C:\Program Files\Adobe\Photoshop Elements 2020\PhotoshopElementsEditor.exe.
Wie weet kan deze info helpen.
Groeten en tot op de eerstvolgende bijeenkomst van de SGG.
Remy

Adri Snijders
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Media editors (wings 7)

Bericht door Adri Snijders » vr 12 nov 2021, 13:18

Beste Remy,

Bingo, dat was het. Zoals ik dat gewend was, zo werkt het weer. Elements had ik van mijn bureau blad geplukt. Hopelijk is zoals bij jou meestal, altijd voor mij. Fijne dag verder en morgen natuurlijk ook...en al die dagen erna!

Adri

Plaats reactie