Tijdlijn als tap

Plaats reactie
Jos Ketelaar
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2015, 11:01

Tijdlijn als tap

Bericht door Jos Ketelaar » wo 26 jan 2022, 10:16

Afgelopen zaterdag hadden we een seminar (22 Januari) van o.a. Remy dit was geweldig inspirerend voor mij maar ook de twee voorgaande presentaties!. Bij mij staat er Tijdlijn 1. Maar Remy had er 3 "tapjes" van gemaakt en had ze zelfs een naam gegeven. Er was helaas geen tijd meer om dit te behandelen. Toch leek mij dit een super handige werkwijze om binnen één project verschillende versies te maken want daar gaat het mij om. Het is natuurlijk best mogelijk dat ik iets over het hoofd heb gezien want er kwam voor mij wel heel veel informatie op mij af. Graag lees ik van iemand hoe dit nu pressies zat en hoe je dit maakt.
Vriendelijke groet Jos Ketelaar

Remy Van Looveren
Berichten: 47
Lid geworden op: do 24 okt 2013, 16:44

Re: Tijdlijn als tap

Bericht door Remy Van Looveren » wo 26 jan 2022, 13:25

Beste Jos,
Dank voor de positieve feedback. Het moedigt ons aan om 'snel' werk te maken van een volgend 'webinar'.
De 'tapjes' die jij noemt zijn telkens andere tijdlijnen.
Een nieuwe tijdlijn kan je heel eenvoudig aanmaken in de mediapool tijdlijnen.
Standaard krijgen de tijdlijnen de naam 'Tijdlijn+nr -steeds het volgende nummer-'.
Maar je kan heel eenvoudig de tijdlijn een eigen naam geven.
Bij meerdere tijdlijnen kan je kiezen welke je toont (en welk tapje dan bovenin) verschijnt door op de juiste tijdlijn te klikken met de linker muis knop.
Je kan ook meerdere tijdlijnen (en dus meerdere tapjes - zoals jij gezien hebt-) beschikbaar hebben als je meerdere tijdlijnen (in de mediapool) selecteert met de 'Ctrl'-toets. Ctrl ingedrukt houden en mt de linker muis toets klikken op tonen.
Je kan dan door aanklikken van het juiste 'tapje' de door jou gewenste tijdlijn zichtbaar krijgen.
Mogelijk maken we van dit, eenvoudige, item een leermoment bij een volgend seminar.
Vriendelijke groeten,
Remy

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Tijdlijn als tap

Bericht door Jan Roeleveld » wo 26 jan 2022, 14:46

Ofschoon ik een groot liefhebber ben van een heerlijk Belgisch biertje van de tap, vermoed ik toch dat de aanduiding binnen Wings(Platinum) van een tabblad gewoon 'tab' is en niet tap. :lol: :lol: :lol:
Succes..!

Groeten,

Jan

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Tijdlijn als tap

Bericht door Cuno Wegman » wo 26 jan 2022, 15:18

@Jan: Aaaaahhh, dus vandaar het verschil tussen een tabstop en een taptoe :D
AVé,
Cuno

Remy Van Looveren
Berichten: 47
Lid geworden op: do 24 okt 2013, 16:44

Re: Tijdlijn als tap

Bericht door Remy Van Looveren » wo 26 jan 2022, 16:59

Er was eens een Belg die, in alle bescheidenheid, een Nederlander wou helpen.
Als ontwikkelingswerker gebruikt hij daarvoor natuurlijk best de taal van de betrokkene zelf.
Om verstaanbaar te blijven. Ook al is die foutief geschreven.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat deze tap geen tap is maar een tab.

Jos Ketelaar
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2015, 11:01

Re: Tijdlijn als tap

Bericht door Jos Ketelaar » wo 26 jan 2022, 19:36

Dag Remy, Jan en Cuno. Bedankt Remy voor de handleiding, ik heb het geprint dat vindt ik makkelijker en kan zo stap voor stap je handleiding uitvoeren zo dat ik ook kan werken met de tab. En je ontwikkelingswerk is voorlopig nog meer dan welkom (bij mij) want ik merk dat ik ondanks dat ik van af het eerste uur lid ben van de SGG nog leer telkens weer.
Vriendelijke groetjes Jos

Plaats reactie