Pauze Marker

Plaats reactie
piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Pauze Marker

Bericht door piet bakker » do 24 feb 2022, 13:43

Saluut,

Het muziekspoor staat asynchroon opdat bij de pauze marker de muziek door speelt, dat werkt. Echter 3 sec voor het einde van het betreffende muziekdeel, geen geluid. Ga ik ca. 5 sec terug, dan blijft er muziek, is hier een oplossing voor.

Groet Piet Bakker.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 690
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Pauze Marker

Bericht door Cuno Wegman » do 24 feb 2022, 16:59

Hallo Piet,

De meest voorkomende oorzaak van problemen bij het afspelen van (delen van) geluidsbestanden, is het geluidsbestand zelf. En dat komt het meeste voor bij mp3-bestanden.
Als jouw geluidsbestand ook een mp3-bestand is, exporteer dit betand dan naar een wav (rechter muisknop, speciale functies, exporteren..., zet vinkje bij "vervang originele objecten...").

Als het probleem dan bijlft bestaan, zoek ik graag verder naar oorzaak en oplossing.

Groet,
Cuno
AVé,
Cuno

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: Pauze Marker

Bericht door piet bakker » do 24 feb 2022, 22:54

Cuno,

Hoe stuur ik de file op, het is n.l. een WAV.

Groet.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 690
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Pauze Marker

Bericht door Cuno Wegman » vr 25 feb 2022, 07:54

Hallo Piet,

Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd, met de link voor het uploaden.

Wat ik nodig heb zijn (in eerste instantie) het wav-bestand plus het Wings-bestand waarin het probleem zich voordoet.

Afbeeldingen en andere geluidsbestanden zijn vermoedelijk niet nodig.
AVé,
Cuno

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 690
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Pauze Marker

Bericht door Cuno Wegman » vr 25 feb 2022, 16:54

Hallo Piet,

De oorzaak is gevonden: het muziekstuk is onderdeel van een groep (de groep bestaat uit dit muziekstuk en het eerste plaatje in de serie, Strand ZW03.jpg op beeldspoor 2).

Door de plaatsing in een groep, verandert het gedrag tijdens de a-synchrone weergave: de duur van de weergave wordt bepaald door de lengte/duur van het geluidsobject in de tijdlijn.
Na de pauzemarkering op 01:26.890 eindigt het object op 2:00.383, dus ongeveer na ongeveer 34 seconden.

Zodra het muziekstuk geen deel meer uitmaakt van een groep, zal de weergave niet meer te vroeg stoppen.

Overigens:
  • door de lange tijd tussen de pauze en het begin van het volgende muziekstuk op 2:00.383, zal er een stilte in de weergave ontstaan, als de serie langer dan zo'n 3:30 op pauze staat: dan is de muziek "op" voordat het volgende nummer begint
  • doordat het eerste muziekstuk a-synchroon wordt weergegeven, en de tijdlijn even stilstaat bij de pauze, komt het geluid aan het einde van het geluidsobject niet overeen met de grafische weergave daarvan. De overgang van het eerste naar het tweede muziekstuk zal dus anders klinken dan je in beeld ziet (en hoort bij het afspelen vanaf een tijdstip tussen de pauzemarkering en de geluidsovergang)
  • door dezelfde oorzaak kun je vanaf de pauzemarkering de grafische weergave van het muziekstuk niet meer zinvol gebruiken voor de synchronisatie met de beeldovergangen, omdat de muziek door de wachttijd bij de pauze, al "verder" zal zijn de grafische weergave
AVé,
Cuno

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: Pauze Marker

Bericht door piet bakker » za 26 feb 2022, 20:55

Dank Cuno,

Je schrijven is een bestudering waard, ik ga aan de slag. Ik laat het je weten.

Groet Piet.

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: Pauze Marker

Bericht door piet bakker » zo 27 feb 2022, 10:57

Cuno,

De bestudering is ten einde, hoe die groep er in is gekomen, geen idee. De gedachte achter de marker was de opname langer in beeld te houden. Echter, de synchronisatie van muziek en object klopt dan niet meer.

Nogmaals dank voor de inzet.

Piet.

Plaats reactie