Geel kruis mediapool

Plaats reactie
Adri Snijders
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Geel kruis mediapool

Bericht door Adri Snijders » wo 06 apr 2022, 08:17

Goedemorgen,

(Wing 7 pro) Bij het opstarten van een AV krijg ik de mededeling dat er bestanden ontbreken, terwijl alle bestanden (het gaat om afbeeldingen) in de mediapool staan. Bij een afbeelding staat echter een geel kruis. Dat is waarschijnlijk het probleem. De afbeelding wordt wel in de AV vertoond. Het lijkt op mijn post van 27 april 2020, maar toen was het een rood kruis. De aanbevelingen van toen werken niet.

Voordeel aan dit is dat het twee jaar geleden schitterend weer was en nu iets van een kort woord wat begint met de letter K

Is er een oplossing?

Groet

Adri

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Geel kruis mediapool

Bericht door Cuno Wegman » wo 06 apr 2022, 08:39

Hallo Adri,

Het gele kruis is het teken om aan te geven dat de (orignele) afbeelding door WIngs 7 niet meer gevonden is (op de plaats waar deze voorheen stond).
Dat is meestal het gevolg van het wissen, hernoemen of verplaatsen van de afbeelding.

Dat de afbeelding nog wel in de mediapool en de serie getoond wordt, komt doordat Wings 7 nog wel het bijbehorende grafische hulpbestand (in de submap .w7) kan vinden en gebruiken. Dus de map waar de afbeelding heeft gestaan, is er nog wel.

Als het bestand verplaatst is, helpt het laten zoeken naar het bestand (Wings dan wel laten zoeken op een plaats waar het bestand ook echt gevonden kan worden).
Als het bestand een andere naam heeft gekregen: hetzij de naam weer terugzetten, hetzij het bestand met de nieuwe naam in de pool zetten en dan de afbeelding in de tijdlijn vervangen
Als het bestand echt verwijderd is, hoop ik dat je elders nog een kopie van dat bestand hebt.
AVé,
Cuno

Adri Snijders
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Geel kruis mediapool

Bericht door Adri Snijders » za 09 apr 2022, 13:49

Cuno,

Het bestand heb ik teruggevonden (onder een andere naam, in een niet voor de hand liggende map, op een reserve schijf)
Dus gewoon erg slordig gewerkt. Ik zal het nooit meer doen.

Groet

Adri

Plaats reactie