video in wings 7

Plaats reactie
Adri Snijders
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

video in wings 7

Bericht door Adri Snijders » za 14 jan 2023, 09:59

Goede regenachtige ochtend,

Gebruiker van Wings7 pro. Ik heb, voor de eerste keer, een video in een AV geplakt die ik van You Tube omgezet heb (met wondershare free video converter) naar een MP4. Van die video heb ik een paar deeltjes gebruikt. De gehele video zou 12 minuten duren en heeft een omvang 75mb. Op het beeldscherm (23 inch) ziet het er goed genoeg uit. Bij een presentatie op een groot TV scherm of via een beamer is dat nog maar de vraag.

Wat adviseren jullie over eventuele (wings) bewerking van de videobeelden, of is het misschien gebruikelijk om er een standaard bewerking vanuit wings 'overheen te gooien''

Allen nog een genoeglijke regenachtige hobbydag.,

Adri

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: video in wings 7

Bericht door Cuno Wegman » za 04 feb 2023, 10:10

Hallo Adri,

Als ik er van uitga dat jouw monitor, beamer en grote tv allemaal dezelfde resolutie hebben (full-hd is het meest gangbaar), dan heeft de keuze van het presentatiemedium geen gevolgen voor het aantal beeldpunten, dus ook niet voor het beeld.

Het enige verschil dan de afstand waarop je het resultaat bekijkt, en dus de schijnbare grootte van de beeldpunten (en dus van de beeldinformatie): op 40 cm kijken naar een groot scherm geeft een ander effect in het oog kijken naar een kleiner scherm vanaf dezelfde afstand.

Ook met bewerkingen in Wings (of een ander pakket) kan er geen beeldinformatie bijgemaakt worden. Afhankelijk van de beeldinhoud kan met een effect als verscherpen, vervagen of levels soms wel een optische verbetering aangebracht worden. Dat is en blijft een kwestie van proberen (er kan niets kapot gaan, dus gewoon doen) en persoonlijke smaak.
AVé,
Cuno

Adri Snijders
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: video in wings 7

Bericht door Adri Snijders » wo 08 feb 2023, 11:00

Goedemorgen Cuno,

Bedankt voor je antwoord. De AV waar ik dat you tube filmpje in geplakt heb was ruim voldoende van kwaliteit op een 4K beamer. Mijn monitor is Full HD. Dus achteraf geen probleem gehad.

Maak er een mooie dag van,

website in oprichting

www.denkersinbeelden.nl


Adri

Plaats reactie