sleuteltje blokkeert muis

Plaats reactie
Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

sleuteltje blokkeert muis

Bericht door Adri Snijders » zo 02 mar 2014, 12:22

Beste mensen,

Het fenomeen 'sleuteltje' blokkeert bewerkingen in de tijdlijn tijdens het afdraaien in venster of full screen is bekend en kan weer werkbaar gemaakt worden door op de ESC toets te drukken.

Kennelijk heeft mijn ESC toets besloten in een parttime modus te gaan, omdat deze soms wel en soms niet werkt. Ook niet na herhaaldelijk indrukken of goed schudden. En dan zomaar weer eens een poosje is de werking prima. Dit is om gek van te worden en vervangen van het toetsenboard help niet. De enige manier die ik hanteer om weer verder te kunnen werken is ctlr, alt en deleate en de boel af te sluiten.

De volgende zaken zullen er waarschijnlijk niets mee te maken hebben: ik werk met twee schermen en het probleem doet zich ook voor als ik vanuit een fotobewerking (vanuit WP5 naar Elements) terugschakel naar WP5.

Verder nog een goede zonnige zondag toegewenst.

Adri

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: sleuteltje blokkeert muis

Bericht door Cuno Wegman » zo 02 mar 2014, 16:30

Hallo Adri,

Die "volgende zaken" hebben er wel degelijk mee te maken: het probleem zal zich juist vaker voordoenals je gebruik maakt van Elements (of een ander Adobe-programma). Want dit programma staat er om bekend dat het de werking van de Esc-toets blokkeert.
Dan moet je gebriuk maken van Shift+Esc, Alt+Esc of Shift+Alt+Esc.
AVé,
Cuno

Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: sleuteltje blokkeert muis

Bericht door Adri Snijders » ma 03 mar 2014, 09:06

Cuno,

....inderdaad, dit irritante probleem komt alleen voor i.c.m. een openstaand Adobe Elements programma en wordt opgelost op door de ESC en de Shift toets gelijktijdig in te drukken. Waarschijnlijk heeft het al eens eerder op het Forum gestaan (ik ben waarschijnlijk niet de eerste die dit heeft) maar heb ik bij het zoeken naar een oplossing hiervoor, dit niet kunnen vinden.

Opgelost en nu weer snel verder.

Bedankt,

Adri

Plaats reactie