powerpoint

Plaats reactie
arnold van de kamp
Berichten: 19
Lid geworden op: di 07 jan 2014, 16:02

powerpoint

Bericht door arnold van de kamp » za 29 apr 2023, 12:56

geacht forum,
hoe kan ik een powerpoint presentatie invoegen in Wings ?
Arnold.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: powerpoint

Bericht door Cuno Wegman » za 29 apr 2023, 15:01

Hallo Arnold,

Het antwoord is een beetje afhankelijk van wat je verstaat onder "invoegen in Wings".

Als je bedoelt: het invoegen van de platen/pagina's (door Microsoft "dia's" of "slides" genoemd) van de Powerpoint-presentatie als afbeeldingen in de beeldsporen van Wings, dan is het antwoord: dat kan niet.

Als je bedoelt: vanuit een tijdlijn een Powerpoint-bestand openen/starten, deze dan tonen en na afloop weer terugkeren in de Wings-presentatie, dan is het antwoord: dat kan, met behulp van een "bestands-marker". Daarvoor moet eerst het Powerpoint-bestand in de mediapool (onderdeel Extern) worden toegevoegd. De stappen daarvoor staan beschreven in de helptekst (Verwalten externer Dateien/Beheren van externe bestanden en Externe Programme starten/Externe programma's starten - Marker).

En als je, naast het bovenstaande, bedoelt: het navigeren door de Powerpoint-presentatie met behulp van Wings, dan kun je daarvoor gebruik maken van "Powerpoint-markers" in een markerspoor. Hiervoor is wel een Pro-licentie van Wings nodig.
AVé,
Cuno

Remy Van Looveren
Berichten: 47
Lid geworden op: do 24 okt 2013, 16:44

Re: powerpoint

Bericht door Remy Van Looveren » za 29 apr 2023, 16:25

Arnold,
Ik heb wel eens, zoals ze in Antwerpen zeggen, een truc van de foor gedaan hiermee.
Ik bedoel het volgende: je kan de verschillende dia's van een power point ook opslaan als een reeks losse 'afbeeldingen'.
Voor het opslaan van die afbeeldingen kan je zelfs kiezen uit het jpg-formaat dan wel het tiff-formaat!
Vervolgens kan je natuurlijk deze 'afbeeldingen' heel eenvoudig inladen in Wings en ze gebruiken als een andere afbeelding (foto's, ...) in de tijdlijn. Op deze manier kan je natuurlijk weer overvloeiingen e.d. naar believen maken.
Vanzelfsprekend blijft je power point dan geen power point maar wordt je presentatie een Wings serie.
Eventuele animaties die je in je power point zou gestoken hebben, vervallen dan natuurlijk. Want Wings ziet je 'afbeelding' als een gewoon plaatje (zoals we in Houten zeggen).
Hopelijk ben je hier ook iets mee.
Groetjes
Remy

arnold van de kamp
Berichten: 19
Lid geworden op: di 07 jan 2014, 16:02

Re: powerpoint

Bericht door arnold van de kamp » zo 30 apr 2023, 12:23

Heren bedankt .ik kom er in ieder geval verder mee.
groet ,
Arnold

Plaats reactie