Geluidseffecten

Plaats reactie
Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Geluidseffecten

Bericht door Adri Snijders » wo 06 sep 2023, 12:04

Goedemiddag beste mensen,

(wings 7 pro)

Voor de geluidseffecten heeft iemand mij uiteindelijk geholpen de Melda-productions plugin bij mij te installeren. In die rij staan veel woorden (mogelijkheden) die ik niet begrijp. Waarmee kan in een nagalm of een (korte) echo maken.

Voor degenen die zitten te Stumpflen, maak er een mooie dag van en voor iedereen die dat niet doet: hetzelfde

Adri Snijders
www.denkersinbeelden.nl

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Geluidseffecten

Bericht door Cuno Wegman » wo 06 sep 2023, 15:07

Hoi Adri,

Even vooraf: ervaring van meerdere gebruikers heeft geleerd dat bij gebruik van Wings 7 eigenlijk alleen versie 9 van de Melda-plugins goed te gebruiken zijn (zie ook eerder artikel in dit forum: https://sggroep.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=454&p=1739). Over gebruik van de versies van na die datum is bij mij geen informatie bekend. Via de zoekfunctie van het forum zijn meer bijdragen over Melda-plugins te vinden.

Dan meer inhoudelijk: van de Melda-plugins zijn enkele plugins gratis, voor andere moet betaald worden.
In de gratis set van versie 9 zit geen plugin voor galm of echo. (Ik ben zo vrij om ervan uit te gaan dat je geen betaalde bundel hebt aangeschaft.)

In de gratis set van de actuele versie 16 zijn wel twee van deze effecten aanwezig (in het Engels "reverb" geheten): MCharmVerb en MConvolutionEZ. Maar het is dus niet zeker, of deze probleemloos met Wings 7 ingezet kunnen worden.
Ik heb met beide effecten nog geen ervaring.
AVé,
Cuno

Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Geluidseffecten

Bericht door Adri Snijders » wo 06 sep 2023, 19:20

Bedankt Cuno.

Ik zoek wel even in Adacity, dat wordt even knoeien, maar misschien lukt het.


Adri

Plaats reactie