Kan de toepassing niet correct starten (0xc000007b)

Plaats reactie
Henk Butink
Berichten: 48
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 20:44

Kan de toepassing niet correct starten (0xc000007b)

Bericht door Henk Butink » wo 08 nov 2023, 20:18

Goede avond,
Naast een nieuwe desktop heb ik nu ook een nieuwe laptop met Windows 11 (t.b.v. de voorstellingen).
De goed lopende shows van de oude laptop (met Windows 10) ben ik aan het overzetten.

Bij de helft van de overgezette de exec's krijg ik het genoemde probleem op de nieuwe laptop, de rest loopt perfect.

Bij voorbaat dank voor de hulp.
Groet, Henk

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Kan de toepassing niet correct starten (0xc000007b)

Bericht door Cuno Wegman » wo 08 nov 2023, 22:07

Hallo Henk,

Deze foutmelding wordt door Windows getoond als een programma, of een deel daarvan, niet goed ingeladen kan worden.

Mijn vermoeden is dat bij een deel van jouw exe-presentaties wél het bijbehorende DirectX-dll-bestand in dezelfde map staat, en bij andere exe's niet.
Dan zijn er twee oplossingen die meestal werken:
- zet bij elke exe het juiste dll-bestand; of
- (her)installeer DirectX 9. Deze is te vinden op de website van de Nederlande leverancier, https://www.hdav.nl/wings-platinum/download
AVé,
Cuno

Henk Butink
Berichten: 48
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 20:44

Re: Kan de toepassing niet correct starten (0xc000007b)

Bericht door Henk Butink » vr 10 nov 2023, 17:43

Best Cuno en andere forumleden,

De DLL bestanden stonden reeds in alle mappen maar... DirectX9 was niet geïnstalleerd. Inmiddels gedaan en alles werkt. Hulde Cuno voor de hulp!

NB. Ik presenteer uitsluitend met Wings exec's op een laptop al meer dan 10 jaar.
Nog nooit heb ik in de ontvangende laptops DirextX9 geïnstalleerd. Het liep altijd maar nu kennelijk niet.
Ik had van die eis ook nog nooit gehoord.

Tot morgen, groet, Henk

Plaats reactie