Prestaties bij inzoomen panorma en 4 k

Tom van Hell
Berichten: 49
Lid geworden op: za 16 apr 2016, 08:00

Prestaties bij inzoomen panorma en 4 k

Bericht door Tom van Hell » do 16 nov 2023, 20:38

Inmiddels een nieuw laptop
Apparaatnaam MSI
Processor 12th Gen Intel(R) Core(TM) i7-12650H 2.30 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 16,0 GB (15,7 GB beschikbaar)


Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor
Pen en aanraken Pen- of aanraakinvoer is niet beschikbaar voor dit beeldscherm
met Nvidia rtx 4060

Waar een video maken eerst 4 x de werkelijke tijd duurde raffelt die het nu in 1/3 van de tijd af.
Maar ik twijfel wel of alle beschikbare capaciteit op de juiste plek terecht komt
Tijdens 4k video inzoom en panorama bewegen geeft de performance monitor toch gele en rode waarschuwingen.
En bij een overvloei naar een ingezoomd foto die ik langzaam laat uitzoomen en iets trekken zie je toch golfjes over de monitor gaan.
Mijn vraag is haal ik wel het optimale prestaties uit deze laptop. Bij de Nvidia configuratie kan je wel programma's toewijzen.
maar bij alle geïnstalleerde programma's staat Wings er niet tussen. dus aan welke knoppen moet ik nu trekken.
Wat ook gek is t.o.v. oude laptop is dat het laden van het eerste beeld na op F5 gedrukt te hebben het beeld paar tellen zwart blijft.

https://we.tl/t-LxpfZRIOr2 naar paar printscreens


Inmiddels heb ik bij 3d instellingen van Nvidia, Wings erbij kunnen krijgen.
Verder denk ik dat de golfjes over het scherm bij verloop van ingezoomde naar uitgezoomde afbeelding komt, doordat ik meer ingezoomd heb dan dat er pixels aanwezig waren in de afbeelding. Maar 1o procent zeker ben ik daar niet over want ook met een in Photoshop opgeblazen bestand hield ik wat golfjes over het scherm

Plaats reactie