Wings 7 loopt vast

Plaats reactie
Ite Boersma
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 12:26

Wings 7 loopt vast

Bericht door Ite Boersma » di 23 jan 2024, 09:52

Ik had een probleem met wings 7, het volgende was dat op een gegeven moment als ik een stukje van een show waar ik aan werkte, voor proef even te laten lopen, kreeg daarbij de melding, "de opgegeven opmaak wordt niet ondersteund of kan niet worden omgezet. Gebruik de functie Capaciteit om de ondersteunende opmaten te bepalen" , enz. Daarom een vraag aan Cuno wat dit betekende, antwoord was: het is meestal het gevolg van een verkeerde koppeling tussen Wings en geluidskaart, dit wordt veroorzaakt door het (al dan niet tijdelijk)loshalen van een apparaat dat audio ondersteund, zoals een monitor of beamer, dit vond ik heel aannemelijk omdat ik bezig was geweest om 2 4k monitors en 1 beamer aan te sluiten op de videokaart van mijn computer, maar de oplossing om in het menu opties een ander geluidskaart te kiezen heeft geen oplossing gebracht. De lezer zal zich wel afvragen waarom het bovenstaande niet eerder op dit forum is geplaatst , is het antwoord dat ik de mogelijkheid niet had omdat ik met geen mogelijkheid kon inloggen, met behulp van Cuno kan ik nu dus wel inloggen op dit forum, zodat ik nu de vraag heb kunnen stellen hier op deze plek, dus de vraag is nu, is er een oplossing voor mijn probleem, het starten van een show, en bovenal het vastlopen van Wings 7.
Vriendelijke groet, Ite Boersma

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Wings 7 loopt vast

Bericht door Cuno Wegman » wo 24 jan 2024, 23:22

Hallo Ite,

Het forum biedt uiteraard de mogelijkheid om vragen te stellen (en daarop antwoorden te krijgen). Het doel daarvan is uiteraard het oplossen van problemen. Soms zijn problemen zeer uniek, en komen alleen voor bij de vragensteller zelf. Maar de kans is groot dat meer gebruikers van Wings hetzelfde probleem tegenkomen.
Daarom biedt het forum ook de mogelijkheid om te zoeken. Voor het zoeken in het forum, en op die manier antwoorden vinden bij problemen die al eerder zijn opgetreden, is mogelijk voor iedereen, ook zonder in te kunnen loggen bij het forum.

Natuurlijk is het dan wel raadzaam om te zoeken met woorden die specifiek voor het ondervonden probleem zijn.
In jouw situatie zou dat bijvoorbeeld kunnen zijn: "opgegeven opmaak". Als je deze twee woorden invult in het zoekveld (rechts boven in het scherm), kom je al snel bij deze eerdere draad in het forum: viewtopic.php?f=4&t=555

Vermoedelijk heb je onbewust, of in ieder geval niet bewust van de gevolgen daarvan, het aankruisvakje SPDIF/AC3 aangezet bij de door jou gekozen geluidskaart. In de helptekst bij dat onderdeel van de Opties kun je lezen dat dit alleen bestemd is voor gebruik in speciale gevallen. Standaard staat deze optie dus uit. Na het uitzetten van dit vakje zouden jouw problemen met het weergeven van een show opgelost moeten zijn.

Mocht dat niet het geval zijn, vul jouw vraag dan aan met een beschrijving van wat er wel of niet gebeurt of getoond wordt bij het "het vastlopen van Wings 7". Want die probleembeschrijving is summier om een zinvol antwoord op te geven.
AVé,
Cuno

Ite Boersma
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 12:26

Re: Wings 7 loopt vast

Bericht door Ite Boersma » do 25 jan 2024, 11:03

Hallo Cuno,

Hartelijk dank voor je antwoord, het beruchte vinkje, voor mij berucht, heb ik dus uitgezet, en inderdaad loopt het weer als een trein, ik ben nog niet erg bedreven in het vinden van trefwoorden, maar hopelijk komt daar verbetering in, ik heb vanaf 2018 niet meer met wings gewerkt en dan krijg je in de gaten dat er veel kennis weg is!

Groet, Ite

Plaats reactie