Smartmove Keyframe

Plaats reactie
Will Kuiper
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 14:17

Smartmove Keyframe

Bericht door Will Kuiper » do 20 mar 2014, 12:10

Ik gebruik bij het programmeren graag de sneltoetsen van de Stumpfl-muismat. Ik heb problemen met het activeren van de smartmove keyframes, dus met letter z + linker- muisklik. Mijn vraag: waar moet ik klikken op het screen??

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Smartmove Keyframe

Bericht door Jan Roeleveld » do 20 mar 2014, 12:55

Will,

Als je slechts incidenteel een smartmove wilt maken via de inscreen-editing methode druk je de Z-toets in en doe je in het screen de handeling, (zoom, beeldverplaatsing, verandering uitsnede, etc,) door de foto te slepen met ingedrukte linker muisknop dan wel de beetpakpunten (gele punten op hoeken, etc) te verplaatsen. Het dan gegenereerde keyframe bezit daardoor de smartmove karakteristiek.
Als je gedurende langere tijd de smartmove karakteristiek wilt activeren druk je kort achter elkaar de Z-toets in. Je ziet dan ook in de gereedschapskist het betreffende icoontje veranderen.
Op dezelfde wijze kun je met twee keer op de O-toets drukken de spline karakteristiek activeren, met twee maal de U-toets de symmetrische karakteristiek activeren en met twee maal op de i-toets de rechte karakteristiek activeren.
Succes..!

Groeten,

Jan

Plaats reactie