variabelen activeren

Plaats reactie
Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

variabelen activeren

Bericht door Adri Snijders » vr 11 apr 2014, 09:45

Hallo vrienden Stumpfl-laars,

Bij de vorige bijeenkomst van de SGG ben ik helaas afwezig geweest. Eén van de onderwerpen die tijdens het technisch uurtje van Cuno werden besproken zijn de Variabelen, wat alleen vanaf de Pro versie geactiveerd kan worden. Helaas is dit onderwerp niet besproken op de advanced cursus bij Remy omdat er (en ik snap niet waarom) ik daar de enige gelukkige Pro gebruiker was. Gelukkig was Wiebe Halbersma wel bij de SGG en bij hem even op bezoek geweest om mijn opgelopen achterstand in te halen. Verder als het volgende kwamen wij niet: klik (met de linker muisknop) op de linkerkant in de mediapool op het woord Variabelen, en klik daarna in de rechterkant van de mediapool (rechtermuisknop) en er ontstaat een mededeling Nieuwe Variabelen. Dit naar het Universeel spoor gesleept (er ontstaat een grijs object of balk) om het vervolgens te koppelen met een afbeelding het Standaardspoor. Zowel de balk onder de Afbeelding (in een standaardspoor) als wel de Variabele in het Universeelspoor zijn geel.

Vervolgens moet het mogelijk zijn om de vele Real Time effecten variabel toe te kennen op de geselecteerde afbeelding door middel van curves te maken in het Universeelspoor geplaatste Nieuwe Variabelen. Het is wel duidelijk hoe de realtime effecten direct op een afbeelding toegepast moeten worden maar niet met de Variabele mogelijkheid. Het licht bij ons uit (energierekening was wel betaald)...en kwamen dus niet verder.

Er gaat duidelijk iets niet goed, op deze werkwijze is het niet mogelijk om bij de real time effecten te komen. Wie kan helpen.
Met vriendelijke groet,

Adri en Wiebe

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: variabelen activeren

Bericht door Cuno Wegman » vr 11 apr 2014, 10:11

Hallo Adri en Wiebe,

Nagenoeg dezelfde vraag is enkele dagen geleden in dit mooie forum ook gesteld door Henk Hageman.
Daarop heeft Jan Roeleveld al de bijbehorende teksten uit de helptekst bij elkaar gezet:
viewtopic.php?f=4&t=71
(zowel vanuit de Duitse als vanuit de Engelse helptekst)
AVé,
Cuno

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: variabelen activeren

Bericht door Jan Roeleveld » vr 11 apr 2014, 17:09

Adri,

Ongetwijfeld ben je er inmiddels al uit...

Iets anders nog om even 'recht te zetten'... De door Remy gegeven cursus 'Advanced' is gericht op, zoals ook op de website staat, de Advanced versie. Wij hebben Remy nadrukkelijk verzocht in de Advanced cursus niet te veel in te gaan op features uit de 'Pro' versie, omdat dat mogelijk kan leiden tot de idee dat wij cursisten graag willen 'aanzetten' tot de aanschaf van een 'Pro' versie.
Remy heeft in het verleden voor Wings Platinum 4 een "Extended" cursus geschreven. Daarin kwamen specifieke features uit de 'Pro' versie aan de orde. Helaas is die cursus slechts 2 keer gegeven en door gebrek aan belangstelling een stille dood gestorven... :cry:
Succes..!

Groeten,

Jan

Remy Van Looveren
Berichten: 47
Lid geworden op: do 24 okt 2013, 16:44

Re: variabelen activeren

Bericht door Remy Van Looveren » za 12 apr 2014, 15:24

Fijn dat jij reageert Jan, moet ik mij niet 'verdedigen'...

Ik ben trouwens, net als jij denk ik, bereid om in 't najaar een 'Extended'-cursus op poten te zetten.
Het werken met maskers (zowel in de Advanced als de pro-versie), een grondige uitleg van de 'Variabelen', ... mocht er voldoende belangstelling voor zijn natuurlijk.

Groetjes

Remy

Plaats reactie