Hoe verander ik de exst van afbeeldingen in bestaande show

Plaats reactie
Peter Panhuijzen
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 03 mar 2014, 21:18

Hoe verander ik de exst van afbeeldingen in bestaande show

Bericht door Peter Panhuijzen » vr 09 mei 2014, 14:48

Ik heb een show gemaakt en zie nu dat de afbeeldingen een grootte hebben van zo' n 60 MB. Om ruimte te besparen wil ik ze graag kleiner maken.
Ik kan deze afbeeldingen (jpeg) niet meer met Photoshop openen vanwege een verkeerde extensie. (unknown or invalid JPEG marker type)
Ik heb wel een manier gevonden om de afbeeldingen weer een grootte te geven van b..v. 5 mb, maar dan worden ze niet meer in de show door WP opgenomen. Alle afbeeldingen die ik dan vervang worden niet door WP als onderdeel van de show gezien.
Dat betekent dus dat ik eerst alle afbeeldingen moet omzetten naar een ander bestandsformaat en de hele show opnieuw moet maken.
Kan dat ook eenvoudiger ?? of vraag ik iets wat onmogelijk is. Als het niet kan is het ook geen groot probleem, maar het zou handig zijn.

Groet

Peter

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Hoe verander ik de exst van afbeeldingen in bestaande sh

Bericht door Jan Roeleveld » vr 09 mei 2014, 15:49

Peter,

Ruimte besparen betekent veelal 'kwaliteit inleveren'... Mag ik vragen waarom je ruimte wilt besparen..? Schijven van 1 Tb kosten toch niet zoveel meer..? Er gaan 16 foto's van 60 Mb in 1 Gigabyte, dus er gaan 16.000 foto's in 1 Tb...
Mijn (veelal panorama-)foto's zijn gemiddeld 150 tot 500 Mb per foto, maar ook daarvan passen er 2.000 op een schijf van 1 Tb.
Als ik jou was zou ik het zo laten.
Succes..!

Groeten,

Jan

Peter Panhuijzen
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 03 mar 2014, 21:18

Re: Hoe verander ik de exst van afbeeldingen in bestaande sh

Bericht door Peter Panhuijzen » vr 09 mei 2014, 16:26

Hallo Jan
Bedankt voor je snelle reactie
Het gaat hier om een vakantie verslag van nogal wat afbeeldingen en de show is niet van hoogstaande klasse. Dus ik dacht 350 afbeeldingen x 55mb kleiner is misschien de moeite waard.

Ook zie ik nu trouwens bij elke show die ik maak een map met WP 4 en w. 5. Ik heb nu Wings 5. Kan die map van WP 4 dan ook weg. Je ziet ik hou van opruimen.

Groet

Peter

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Hoe verander ik de exst van afbeeldingen in bestaande sh

Bericht door Jan Roeleveld » vr 09 mei 2014, 16:53

Peter,

Als je niets meer doet met WP4 kan die map weg. Daarin zitten de door Wings Platinum 4 aangemaakte textuurbestanden, gemaakt op basis van de originelen.
Die bestanden hebben alleen hun functie binnen WP4 en hebben geen werking binnen WP5. Hier is je opruimwoede gerechtvaardigd :D
Succes..!

Groeten,

Jan

Peter Panhuijzen
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 03 mar 2014, 21:18

Re: Hoe verander ik de exst van afbeeldingen in bestaande sh

Bericht door Peter Panhuijzen » vr 09 mei 2014, 17:26

Jan

Bedankt. Het is hartstikke mooi hoe snel er altijd gereageerd wordt

Groet

Peter

Plaats reactie