Monitor

Plaats reactie
Aart Teeuwen

Monitor

Bericht door Aart Teeuwen » vr 12 dec 2025, 21:04

Geacht forum,

Ik heb mijzelf een nieuwe Dell QHD monitor (2550x1440) kado gedaan, maar nu heb ik een probleem bij het afspelen van een AV productie van Wings6 vanuit de tijdlijn met de startknop f5. Het beeldscherm is dan niet full screen, maar een kleinere variant daarvan. Ik heb van alles geprobeerd met beeldschermaanpassingen, schermresolutie, maar niets helpt. Is hier een slimme oplossing voor? Ik hoor het graag.

Cuno Wegman
Contacteer:

Re: Monitor

Bericht door Cuno Wegman » zo 14 dec 2025, 14:50

Hallo Aart,

Ik kan het door jou beschreven gedrag van Wings 6 niet reproduceren: mij mijn monitor met dezelfde resolutie wordt via F5 altijd het volledige scherm gevuld met het presentatievenster.
De enige situatie waar dat niet zo is, is wanneer bij de eigenschappen van het screen (rechter muisknop in het Screen, Screen-eigenschappen) de optie "Weergave altijd in venster" ingeschakeld is. Dat is een optie die zeer zelden gebruikt wordt, maar kan per ongeluk ingeschakeld zijn.

Gebeurt dit bij jou alleen bij oude productie, alleen nieuwe producties of bij allemaal?
Wordt het screen bij F5 in een venster getoond (en blijft de ruimte eromheen het Windows-scherm), of wordt wel het gehele scherm zwart met daarin het een kleine weergave van het screen?

Met groet,
Cuno
AVé,
Cuno

Plaats reactie