fond of lettertype bijvoegen

Plaats reactie
Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

fond of lettertype bijvoegen

Bericht door Adri Snijders » vr 04 jul 2014, 16:01

Mooi weer hé,

Ik wil perse een ander lettertype gebruiken wat niet in mijn wings (pro) voorkomt. Het is het type: Perputa Tilting MT Light. (het is geen spannend lettertype maar het is een letter uit het logo van iemand waarvoor ik een AV maak) Ik heb dit letter type opgeroepen en in het fondmapje van windows gestopt. Als ik mijn testprogramma gebruik of Adobe Element is dat type gewoon bereikbaar. Maar niet in Wing....klopt dat? Ik geloof eerlijk gezegd niet dat dit klopt, waarschijnlijk sla ik iets over.

Adri

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: fond of lettertype bijvoegen

Bericht door Cuno Wegman » vr 04 jul 2014, 20:20

Hallo Adri,

Je slaat niets over en je doet ook niets verkeerd.
Het is gewoon een feit dat niet alle lettertypen binnen Wings Platinum gebruikt kunnen worden. Dat heeft te maken met de interne structuur van het lettertype. WP is daarbij kieskeuriger dan de meeste andere programma's.

Als je goed kijkt, zul je zien dat de lijst met lettertypen binnen WP (tot aanzienlijk) korter is dan de lijst binnen Windows zelf.

Het enige alternatief: maak de teksten die met dit lettertype moeten, met een ander programma.
AVé,
Cuno

Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: fond of lettertype bijvoegen

Bericht door Adri Snijders » za 05 jul 2014, 09:29

Cuno,

Bedankt, misschien vinden de ontwerpers in Oostenrijk nog een mogelijkheid om het aantal letter typen verder uit te breiden. Het is vervelend dat ik de titel generator deze keer niet kan gebruiken.

Adri

Plaats reactie