nieuw starten

Plaats reactie
Andre van Stijn
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 24 aug 2014, 15:47

nieuw starten

Bericht door Andre van Stijn » ma 25 aug 2014, 09:31

Hallo allemaal

Ik ben nieuw en probeer mijn basisversie (5) voor het eerst te gebruiken. Aan het begin zegt de projectassistent wat ik moet doen en als ik dan aan een venstertje kom, waar ik moet kiezen, wat te gebruiken, da wil ik dus audio en video aanklikken en deze knopje werken niet.
Nu kreeg ik van een lid van mijn fotoclub het advies om te verwijderen en opnieuw te installeren, maar dit is de gratis versie en de code , die ik nodig heb om te installeren is al weg, dus niet opnieuw. En als tweede optie gaf hij jullie als laatste redmiddel. Dus bij deze: HELP.
Met vriendelijke groeten

Andre van Stijn.

Ben de Hond
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 13 okt 2013, 19:06

Re: nieuw starten

Bericht door Ben de Hond » do 28 aug 2014, 20:02

Als je een vrijgavecode voor een gratis versie van WP hebt gekregen kan je deze steeds weer gebruiken.
De code is dus niet weg, behalve natuurlijk als je hem niet meer weet.
Daarbij komt dat WP in de gratis versie automatisch sporen aanmaakt, deze hoef je dus niet aan te klikken.
En ik weet niet of er in de gratis versie een videospoor zit.

Groet, Ben

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: nieuw starten

Bericht door Cuno Wegman » do 28 aug 2014, 21:26

Hallo Andre,

Informatie over het (her)gebruik van de vrijgavecode heeft Ben al een antwoord gegeven.
Voor de volledigheid: de vrijgavecode is niet nodig voor het installeren van Wings Platinum maar voor het meer dan 20 keer kunnen starten van het programma.

Voor wat betreft het scherm van de Projectassistent: uitgaande van jouw beschrijving heb je binnen de Projectassistent gekozen voor "Maken van een nieuw AV-project".
Met deze keuze zorgt de assistent niet voor het vullen van het project met afbeeldingen of geluid, maar "alleen" voor een werkomgeving waarbinnen enkele aanvullende zaken al zijn geregeld. Geregeld op basis van een projectsjabloon.

In de dialoog die je beschrijft kies je met "audio" en "afbeeldingen" niet "ik wil audio en afbeeldingen binnen mijn project gebruiken", maar "uit het projectsjabloon wil ik de audio en afbeeldingen gebruiken". In de titel van de dialoog staat dat ook aangegeven: "Welke delen van de mediapool van het projectsjabloon wilt u invoegen".
Er is natuurlijk niets mis mee, om deze onderdelen in te voegen, maar de standaardsjablonen bevatten zelf geen audio of afbeeldingen. Daardoor kunnen deze onderdelen ook niet gekozen worden.

Dit onderdeel van de Projectassistent is mogelijk voor gebruik met de basisversie van WP minder geschikt of noodzakelijk. Met de andere keuze binnen de projectassistent, "Automatisch maken van een eenvoudige AV-show" kan wel direct worden aangegeven welke afbeeldingen binnen het project gebruikt moeten gaan worden. Geluidsbestanden moeten dan nog wel later worden toegevoegd.
AVé,
Cuno

Plaats reactie