Lettertype toevoegen

Plaats reactie
Piet Goudriaan
Berichten: 18
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 16:09

Lettertype toevoegen

Bericht door Piet Goudriaan » za 30 aug 2014, 12:11

Goede middag,

Is het mogelijk om een lettertype toe te voegen aan Wings Platinum 5?

Zo ja, op welke wijze.

Piet Gourdiaan

Remy Van Looveren
Berichten: 47
Lid geworden op: do 24 okt 2013, 16:44

Re: Lettertype toevoegen

Bericht door Remy Van Looveren » za 30 aug 2014, 16:10

Piet,

Als mijn uitleg niet deugd zal Cuno me wel verbeteren ... ;)
Volgens mij gebruikt Wings de voorhanden zijnde lettertypen op jouw computer.
Als je dus een lettertype wil bijvoegen, moet je dat doen in de map 'fonts' van je besturingssysteem (Windows).
WP zal dan dat lettertype, na heropstart van je computer, weten te vinden en kunnen gebruiken.

Let wel : als dit 'n 'bijzonder' lettertype is, is de kans groot dat het op andere computers ook niet aanwezig is. Als je dus jouw show afspeelt op een andere computer, waar je nieuwe lettertype niet op aanwezig is, zal WP het eerste beschikbare lettertype gebruiken. Dat kan heel andere kenmerken hebben en jouw titels, waar je mogelijk veel werk aan gehad hebt, zullen niet optimaal verschijnen... Oplossing : ook op de andere computer je bijzonder lettertype installeren. Of ... je tekstobject omtoveren tot een 'gewoon' plaatje.

Succes en groetjes
Remy

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Lettertype toevoegen

Bericht door Cuno Wegman » za 30 aug 2014, 18:58

Het doet mij natuurlijk deugd, als de uitleg van Remy deugt (sorry Remy, ik kon het niet laten).

De uitleg van Remy over het toevoegen van lettertypen is natuurlijk juist.

De toevoeging over de aanwezigheid van dezelfde lettertypen op de afspeelcomputer wil ik een beetje aanvullen. De gegeven toelichting heeft betrekking op het gedrag van exe-presentaties gemaakt met Wings Platinum versie 4 (of ouder).
Exe-presentaties die je met Wings Platinum 5 maakt, bevatten zelf de teksten met het juiste lettertype (bij het maken van de exe maakt WP zelf intern een plaatje van de tekst).
Bij het weergeven, of bewerken, van presentaties vanuit de tijdlijn, geldt de toelichting van Remy voor alle versies van WP.
AVé,
Cuno

Piet Goudriaan
Berichten: 18
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 16:09

Re: Lettertype toevoegen

Bericht door Piet Goudriaan » wo 03 sep 2014, 16:17

Dank voor de snelle hulp, het is eenvoudig te , je moet het wel weten, dank
Piet Goudriaan

Plaats reactie