ShowStarter

Nodig of handig bij het maken van HDAV-productis
Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

ShowStarter versie 1.1.3

Bericht door Cuno Wegman » zo 17 mei 2020, 22:38

Er blijft altijd ruimte voor nieuwe ontwikkelingen:
- uitbreidingen: de presenter van Maxxter (verkocht bij de Action) wordt nu ook ondersteund
- meer dan 10 series in één scherm is nu mogelijk. Maar wel met een kleine omweg: je moet, buiten het programma om, het ssi-bestand bewerken. Legaal "hacken", zullen we maar zeggen.
- er zijn een paar kleine foutjes en onhebbelijkheden gecorrigeerd.

Kortom: er is een nieuwe versie van ShowStarter, versie 1.1.3.
En ook deze is weer te vinden op de downloadpagina van mijn website www.ceegee.nl.

Voor wie de actie van de goedkope presenter bij de Action (€ 7) heeft gemist (misschien zijn er nog filialen waar er nog een paar liggen), ze zijn voor € 8 nog te koop bij Used Products in Hoofddorp. (Hoewel de naam van de zaak anders doet vermoeden, zijn de presenters wel nieuw.)
AVé,
Cuno

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

ShowStarter 1.1.4...

Bericht door Cuno Wegman » di 19 mei 2020, 13:28

Ik heb een belangrijke les geleerd: geen nieuwe versies van ShowStarter meer publiceren voordat gebruiker Hans er mee gespeeld heeft...

Hij heeft gelijk bij eerste gebruik nog een klein foutje gevonden, dat veroorzaakt werd door de forse interne ombouw die het presentatiescherm van ShowStarter heeft ondergaan.
Die ombouw was nodig om de presenter van Maxxter te ondersteunen, maar heeft ook voordelen voor later onderhoud.

Kortom: versie 1.1.4 staat nu op de website.
AVé,
Cuno

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

ShowStarter 1.2.0

Bericht door Cuno Wegman » vr 09 okt 2020, 21:28

Enkele gebruikerswensen zijn gerealiseerd in deze nieuwe versie van ShowStarter:

- eenvoudig meer dan 10 (maximaal 20) series opnemen in het menu
- (en als tegenhanger: minder kan ook, minimaal 1)
- de volgorde van series in het menu kan nu eenvoudig veranderd worden, inclusief het
- tussenvoegen van series in een bestaand menu.

Ook deze nieuwe versie is weer te vinden op de downloadpagina van mijn website.
AVé,
Cuno

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

ShowStarter 1.2.4

Bericht door Cuno Wegman » za 15 okt 2022, 21:56

Het laatste bericht over ShowStarter is al weer van twee jaar geleden. Hoog tijd voor een update.

In het afgelopen jaar zijn, in enkele stappen, weer enkele zaken aan ShowStarter toegevoegd, mede als gevolg van wensen van gebruikers. Om er een paar te noemen:
- de achtergrondafbeelding kan beelvulldend getoond worden (stretch of zoom);
- "presentaties" die alleen uit een afbeelding bestaan, kunnen nu door ShowStarter zelf getoond worden, zonder dat daar een externe viewer voor nodig is;
- ook dan kan, net als bij achtergrondafbeeldingen, gekozen worden tussen volledige afbeelding, of beeldvullend;
- enkele interne opdrachten (gong en sluiten venster) kunnen nu ook in een schermregel worden opgenomen (onder andere handig bij gebruik van ShowStarters in ShowStarters);
- exotische presenters die toetscodes versturen die ShowStarter voorheen niet kon verwerken, kunnen nu wel gebruikt worden;
- aan de toetsen van presenters (en toetsenborden) kunnen binnen ShowStarter nu alle interne opdrachten van ShowStarter gekoppeld worden, waardoor een volledige herindeling, en volledige bediening, mogelijk is.
- ShowStarter kan schermafdrukken maken van de series die vertoond worden. Eén of meer per serie. BIjvoorbeeld voor gebruik in programma-boekjes;
- ShowStarter kan nu meerdere series automatisch na elkaar afspelen;
- het presentatie-venster van ShowStarter kan nu worden uitgeschakeld tijdens het weergeven van een presentatie. Dat kan nodig zijn bij presentaties die "achter" het scherm van ShowStarter verdwijnen, of voor het bijwerken van ShowStarter terwijl er een presentatie wordt weergegeven.

Zoals altijd is de meest recente versie te vinden op de download-pagina van mijn website.
AVé,
Cuno

Henk Butink
Berichten: 48
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 20:44

Re: ShowStarter

Bericht door Henk Butink » di 06 dec 2022, 11:38

Beste Cuno,

Problemen met de volgende aangekondigde functie:
"aan de toetsen van presenters (en toetsenborden) kunnen binnen ShowStarter nu alle interne opdrachten van ShowStarter gekoppeld worden, waardoor een volledige herindeling, en volledige bediening, mogelijk is"

Ik probeer aan respectievelijke series 2,4 en 6 de (toetsenbord)toetsen 1,2 en 3, toe te kennen.
(De andere serie zijn blanco).
Maar bij mij werkt het niet. Bv. toets 1 start serie 2. Een beginners foutje van mijn kant?

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: ShowStarter

Bericht door Cuno Wegman » di 06 dec 2022, 17:54

Hallo Henk,

Het is geen "beginnersfoutje" van jouw kant.
Er zitten blijkbaar een onbedoelde verschijnselen in ShowStarter, die ik nog niet had gezien (en ook nog niet direct heb opgelost).

Er is een work-around: gebruik voor de toetsdefinities (en het daadwerkelijke) gebruik alleend de cijfertoetsen van het cijferblok van het toetsenbord. Daarbij heb ik geen problemen geconstateerd.

Het foutieve gedrag bij de "normale" cijfertoetsen vraagt om nader uitzoekwerk. Wordt vervolgd.
AVé,
Cuno

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: ShowStarter

Bericht door Cuno Wegman » vr 16 dec 2022, 16:37

Hallo Henk (en alle ander forum-lezers en ShowStarter-gebruikers natuurlijk ook),

Ik heb de oorzaak van jouw probleem met ShowStarter gevonden en gecorrigeerd.
En gelijk nog een paar andere kleine puntjes meegenomen

De bijgerwerkte versie (1.2.5) van ShowStarter staat weer paraat op de download-pagina van mijn website.
AVé,
Cuno

Henk Butink
Berichten: 48
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 20:44

Re: ShowStarter

Bericht door Henk Butink » za 17 dec 2022, 16:37

Beste Cuno,

Dank voor je snelle reactie en 1.2.5 geïnstalleerd en uitgeprobeerd (laptop gebruik).
Het werkt als ik vanuit het exec programma werk incl. de onderstreping van de tekst bij het intoetsen (prima functie dan weet je tenminste dat de selectie effectief is geworden).

Maar ... als ik vanuit het ssi bestand werkt heb ik gemerkt dat de onderstreping niet wordt getoond en dat niet-numerieke opties niet werken. de 'g' voor gong wel maar b.v. mijn optie 'w' voor een welkomstprogramma niet. Kan dat kloppen of doe ik iets niet goed.

Cuno er is geen haast bij wat mij betreft, geniet van de feestdagen.
Groet Henk

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: ShowStarter

Bericht door Cuno Wegman » do 22 dec 2022, 22:36

Hallo Henk,

De persoonlijke toets-instellingen waren oorspronkelijk niet bedacht voor de toepassing die jij daar nu aan geeft. Dat is natuurlijk geen bezwaar, want je kunt en mag alle mogelijkheden gebruiken zoals je dat zelft wilt.
Maar een gevolg is (in ieder geval op dit moment) dat de toetsinstellinge geen projecteigenschap zijn (dus niet in het ssi-bestand worden opgeslagen), maar een programma- of machine-eigenschap die in het register wordt opgeslagen.
In een volgende versie zal dat verschil vervallen of verkleind worden.

Om zowel vanuit de exe als vanuit de ssi hetzelfde resultaat te krijgen, gelden nu twee voorwaarden:
- de versie van de exe die gebruikt wordt bij het dubbelklikken op het ssi-bestand moet dezelfde zijn als bij direct gebruik vn de exe (de extensie "ssi" moet aan de juiste versie van een ShowStarter-exe gekoppeld zijn)
- de naam van de ssi zal gelijk moeten zijn aan de naam van de exe waarmee de toetsdefinitie is gemaakt (omdat de waarden in het register zijn gekoppeld aan de naam van de exe).

Als je gestart bent vanuit het ssi-bestand, kun je de versie, de naam, en de locatie van de gebruikte exe opvragen door op de tekst links onder in de statusbalk te klikken.

Er zal dus binnenkort nog een vervolgversie komen, waarin dit gebruik iets anders is verwerkt (en een paar andere puntjes zijn opgelost).

Fijne feestdagen,
Cuno
AVé,
Cuno

Henk Butink
Berichten: 48
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 20:44

Re: ShowStarter

Bericht door Henk Butink » do 29 dec 2022, 16:52

Beste Cuno,

Dank voor je antwoord.
Prima tip de opvraging van de show-starter exe versie bij gebruik van het ssi-bestand. De koppeling was niet goed, inmiddels wel. Maar... begrijp ik het goed dat bij de versie 1.2.5 build 171 en als is voldaan aan de twee genoemde voorwaarden het zou moeten werken? Bij mij helaas (nog) niet.
Geen groot probleem, ik ga de exe bestanden gebruiken i.p.v de ssi-bestanden.
Groet Henk

Plaats reactie