VLC

Nodig of handig bij het maken van HDAV-productis
Plaats reactie
Marco Ising
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 05 okt 2014, 15:13

VLC

Bericht door Marco Ising » ma 14 aug 2023, 11:08

Goedemorgen,
Gebruik VLC om MP4 videos af te spelen. De audio van een AV doet het op 1 PC prima maar op een andere PC niet.
De instellingen in VLC zijn precies hetzelfde. De laatste versies van VLC zijn geïnstalleerd. Heb de troubleshooting van de VLC nagelopen, alles gecheckt. Wat zou de volgende stap kunnen zijn? Hoor graag! Marco

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: VLC

Bericht door Cuno Wegman » ma 14 aug 2023, 22:12

Hoi Marco,

Niet dat ik weet wat het probleem met/in VLC is, maar in een dergelijke situatie zou ik kijken of het probleem zich ook voordoet bij gebruik van een andere (goede) videospeler, bijvoorbeeld MPC-HC.

Als het probleem zich dan ook voordoet, zou ik de oorzaak zoeken in de (drivers van de) geluidskaart.
Als het probleem zich dan niet voordoet, zou een volledige verwijdering en herinstallatie van VLC een mogelijkheid zijn, of teruggaan naar een eerdere versie (soms ontstaan problemen in een nieuwe versie en worden dan in een latere versie weer verholpen).
Via de andere kant kun je het probleem ook onderzoeken: probeer eens een andere geluids"kaart". Bijvoorbeeld een bluetooth luidspreker/hoofdtelefoon, of een USB-geluidskaart. Maar dat kan alleen als je zoiets op de plank hebt liggen...

Omdat computer 1 en computer 2 waarschijnlijk niet identiek zijn, hoeven identieke instellingen geen garantie te zijn voor identiek resultaat. Zoals bij jou te horen is.
AVé,
Cuno

Marco Ising
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 05 okt 2014, 15:13

Re: VLC

Bericht door Marco Ising » ma 14 aug 2023, 23:26

Hallo Cuno,
Bij het programma MPC HC kwam er een foutmelding met een audio driver,
De drivers van mijn geluidskaart geupdated en voila, krijg weer geluid!

super!

Marco

Plaats reactie