WMV speelt zonder geluid op PCH A400

HDAV-projectoren en andere apparatuur en techniek voor het maken en vertonen van HDAV-producties
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robert_Bleekrode
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 16:01
Contacteer:

WMV speelt zonder geluid op PCH A400

Bericht door Robert_Bleekrode » do 02 jan 2014, 16:35

Sedert Kerstmis ben ik de trotse bezitter van een Popcorn Hour A400. Maar, de handleiding geeft niet de nodige informatie. Een van mijn problemen betreft het afspelen van .wmv-bestanden. Na het aanklikken van een bestand wordt het afgespeeld, maar zonder geluid. Wanneer ik het afspelen stop en weer start heb ik beeld en geluid. Welke instellingen moet ik gebruiken om dit probleem te voorkomen?
Met vriendelijke groet,
Robert Bleekrode

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: WMV speelt zonder geluid op PCH A400

Bericht door Jan Roeleveld » do 02 jan 2014, 16:56

Robert,

Toen ik mijn Popcorn Hour C200, nu al weer 3 jaar geleden, aanschafte zat er een verouderde firmwareversie in. Op zich niet zo vreemd. De leverancier kan moeilijk telkens zijn voorraad nieuwe units bij elke firmware-update van nieuwe software voorzien... alhoewel... wij dat wel doen met de Wings Platinum software die nieuw wordt verkocht.
Het kan dus zijn dat dit een 'kinderziekte' is die bij een oudere firmwareversie hoort. Ik heb gezien dat de laatste firmwareversie van deze Popcorn dateert van 7 november 2013 en het kan zijn dat die dus nog niet in jouw player zit. Je kunt de nieuwe firmware hier downloaden: http://www.cloudmedia.com/support/firmw ... y/28-a-400
Overigens is de bijgeleverde mini-manual héél beknopt en kun je beter de grote manual downloaden. http://www.cloudmedia.com/support/user- ... ser-manual

Succes!

Jan Roeleveld
Succes..!

Groeten,

Jan

Gebruikersavatar
Robert_Bleekrode
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 16:01
Contacteer:

Re: WMV speelt zonder geluid op PCH A400

Bericht door Robert_Bleekrode » do 02 jan 2014, 17:20

Beste Jan,
Dank voor je vlotte reactie.
Ik had de laatste firmware geladen en de z.g. uitgebreide handleiding gedownload.
Geen van beide heeft uitkomst gegeven.
met vriendelijke groet,
Robert :?

Gebruikersavatar
Robert_Bleekrode
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 16:01
Contacteer:

Re: WMV speelt zonder geluid op PCH A400

Bericht door Robert_Bleekrode » zo 05 jan 2014, 12:11

Ondertussen kan ik WMV-bestanden maken, die met geluid op mijn Popcorn A400 afspelen.
Ik gebruik de volgende instellingen in Platinum 5:
- Gehele tijdlijn vanaf 0.00 sec (als ik begin vanaf het eerste object speelt de video met geluid pas na twee keer starten).
- Profiel HDAV VBR (variabele bitrate) (toepassing van een constante bitrate geeft drop outs in het geluid)
- Bitrate 50 Mbps

Eén probleem is nog niet opgelost.
Bij het genereren van de WMV neemt Platinum 5 alle geluidssporen mee behalve die waarin Direct X audio effecten zijn toegepast.
Is dit een fout van Platinum of heb ik de instellingen nog steeds niet goed?
Met vriendelijke groet,
Robert

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: WMV speelt zonder geluid op PCH A400

Bericht door Jan Roeleveld » di 07 jan 2014, 07:56

Robert,

Jouw laatst omschreven probleem kan ik niet reproduceren. Bij mij worden alle audiosporen, ook die waarop een DirectX effect is toegepast, meegenomen. Dat lijkt dus op een performanceprobleem...
Je kunt het omzeilen door de fragmenten op die sporen stuk voor stuk te exporteren (rechtsklik > speciale functies > exporteren) en daarbij het vinkje te plaatsen bij "vervang originele objecten door nieuw audiobestand" zodat de objecten inclusief het ingestelde effect op dat spoor worden geplaatst.
Als je dat gedaan hebt bij alle objecten op dat spoor schakel je het DirectX-effect uit via het spirit-symbooltje in de spoorkop, anders krijg je een stapeling van het effect.
Nu zou het maken van de WMV-file probleemloos moeten verlopen.
Succes..!

Groeten,

Jan

Plaats reactie