Route animatie.

Plaats reactie
Gerrit Lodder
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 13:00

Route animatie.

Bericht door Gerrit Lodder » zo 03 nov 2019, 12:00

Goede Morgen,

Ik heb een route-animatie gemaakt in Wings 7 maar ik wil de richting veranderen. Dus i.p.v. A naar B wil ik hem laten lopen van B naar A. Is daar een (snelle) methode voor?
Gerrit

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Route animatie.

Bericht door Jan Roeleveld » ma 04 nov 2019, 09:53

Gerrit,

Er is geen 'knop' of 'haakje' voor in het eigenschappenmenu. Ik stel in dat ik de route-animatie in het previewscherm kan aanpassen en ik sleep het begin punt naar het eindpunt en het eindpunt naar het begin punt. Dat is makkelijk als je maar 2 punten hebt, maar als je meerdere tussenpunten hebt is dat best wel een hoop werk.
Mooi item voor op de 'to do' list van volgende WINGS 7 updates. We geven het door!
Succes..!

Groeten,

Jan

Gerrit Lodder
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 13:00

Re: Route animatie.

Bericht door Gerrit Lodder » ma 04 nov 2019, 15:54

Hoi Jan,

Bedankt voor je antwoord.
In "mijn" route zitten veel punten dus dat ombouwen is inderdaad veel werk. Daar had ik natuurlijk eerder aan moeten denken.
Een optie om de route van B naar A te laten lopen zou daar een oplossing voor kunnen zijn.

Maar... die optie is er (nog) niet dus ga ik hem toch maar handmatig omzetten.

Gerrit Lodder
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 13:00

Re: Route animatie.

Bericht door Gerrit Lodder » di 05 nov 2019, 09:18

Nog een vraag mbt dit onderwerp
Is het mogelijk om de animatie zo in te stellen dat deze op bepaalde plaatsen is stil te zetten en dan van die plek een aantal foto's te laten zien. Deze kunnen in een aparte tijdlijn geprogrammeerd zijn en dan via triggers oid te starten. Er is dan een tijdlijn die de route weergeeft op kaart en een aantal andere tijdlijnen die de beelden bevatten.
Gerrit

Remy Van Looveren
Berichten: 47
Lid geworden op: do 24 okt 2013, 16:44

Re: Route animatie.

Bericht door Remy Van Looveren » di 05 nov 2019, 11:28

Gerrit,
Ik heb snel enkele dingen geprobeerd en dat is 'perfect mogelijk hoor.
Op de tijdlijn waar je de route-animatie gemaakt hebt, plaats je een trigger die verwijst naar je andere tijdlijn(en) met de beelden
Op de tijdlijn met je beelden plaats je een positiemarker (waar de trigger op de vorige tijdlijn naar verwijst) en dan begint die tijdlijn 'van zelf' te lopen. Op het einde van die beeldenreeks (of zo je wil van de tijdlijn) plaats je een nieuwe trigger die verwijst naar de positiemarker op de tijdlijn met de animatie die zo dicht als mogelijk bij de vorige trigger staat. Je beeld met de route-animatie loopt dan direct verder. Ofwel tot 't einde, ofwel tot een nieuwe trigger waar je de vorige bewerkingen herhaald om een nieuwe beeldenreeks te laten zien.
Ik test verder nog iets uit en als ik nieuws heb kom ik hier terug.
Succes
Remy

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Route animatie.

Bericht door Cuno Wegman » di 05 nov 2019, 16:08

Hoi Gerrit,

Houd er wel rekening mee, dat bij de overgangen tussen tijdlijnen ongewenste wisselingen in het beeld kunnen ontstaan., zeker als het eindbeeld uit de oude tijdlijn niet gelijk is aan het beginbeeld van de nieuwe tijdlijn. Bovendien kan geluid tijdens zo'n overgang niet doorlopen.
En met deze methode is het nog niet mogelijk om de route, na aankomst bij een "pauzeplaats" even stil te zetten en in beeld te houden.

Christoph Koch (van AV Stumpfl, collega van Christoph Hilger) heeft dit probleem op een andere manier opgelost: de route verdelen in stukken, waarbij van elke vervolgroute het startpunt samenvalt met het eindpunt van het stuk daarvoor.
De eerdere routedelen kunnen op elke gewenste plaats weer getoond worden door een kopie te maken van de route en daarvan alleen de uitvoeitijd te gebruiken (door de duur van het invoeien en de standtijd nul te maken, het "reizen" gebeurt alleen tijdens de standtijd van de afbeelding, tijdens de uitvloeitijd blijft de animatie staan).
Hij had daarvan een voorbeeld op het Duitse forum gezet. Maar dat was een link via WeTransfer, en die is intussen verlopen. Daarom een kopie via mijn eigen site: Animation.zip.

Met de methode van Chistoph Koch is het ook mogelijk om de gepauzeerde route in beeld te houden en gelijktijdig ook andere afbeeldingen of video's te vertonen.
AVé,
Cuno

Gerrit Lodder
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 13:00

Re: Route animatie.

Bericht door Gerrit Lodder » wo 06 nov 2019, 11:49

Hallo Remy en Cuno.
Bedankt voor jullie antwoord.
Wat jij uitgezocht had Remy was ook mijn idee en was van plan dat nog verder uit te werken.
Met het antwoord van Cuno ben ik ook blij en ook die optie was al een mijn brein(tje) ontsnapt maar dan moet je inderdaad allemaal deeltjes gaan maken. Daar ben ik nog niet aan begonnen maar wellicht komt ook deze optie op de "TO DO" list van de programmeurs. Ik ga nu animation.zip downloaden!
Groet,
Gerrit

Plaats reactie