Verschil in beeld

Plaats reactie
Petra K
Berichten: 4
Lid geworden op: do 07 apr 2022, 16:58

Verschil in beeld

Bericht door Petra K » za 09 apr 2022, 12:24

Hallo,

Ik werk met Wings 6 advanced. Heb een andere computer en twee monitoren (verschillend). Op de beste heb ik full screen mijn scherm open op de andere de tijdlijnen. Als ik nu wissel tussen bewerking en presentatie modus veranderd het beeld. In presentatie modus wordt het kleiner. Niet dat ik randen zie maar er stond een stukje tekst half in beeld zag ik bij kijken op F4 en toen ik het wilde veranderen stond het dus nog verder buiten beeld.
Ik hoop dat ik het goed genoeg heb uitgelegd. Iemand een idee hoe dat kan? En nog belangrijker hoe op te lossen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Verschil in beeld

Bericht door Cuno Wegman » za 09 apr 2022, 14:04

Hoi Petra,

Allereerst: welkom in het HDAV-forum!

In presentatiemodus (F5 of Ctrl+F5) wordt altijd het volledige screen (beeld- of venstervullend) getoond.
Tijdens de bewerkingsmodus kan het screen binnen het venster in- of uitgezoomd worden. BIjvoorbeeld om de positie van afbeeldingen meer in detail te bekijken, of te zien wat er van een beeld nog buiten het screenkader beschikbaar is.
Het lijkt er op dat bij jou het beeld in bewerkingsmodus is ingezoomd.
Dit kan ook gebeuren als de grootte van het venster waarin het screen getoond, veranderd is.

Het beeld tijdens de bewerkingen weer op "normale" grootte krijgen is vrij eenvoudig:
- klik met de rechter muisknop in het screen
- kies Pan/Zoom resetten
Klaar.

Moch dit niet het gewenste resultaat op leveren: laat het weten, dan zoeken we verder naar oorzaak en oplossing.
AVé,
Cuno

Petra K
Berichten: 4
Lid geworden op: do 07 apr 2022, 16:58

Re: Verschil in beeld

Bericht door Petra K » za 09 apr 2022, 17:12

Hoi Cuno,

Bedankt!! Voor het welkom en het antwoord. Was wel "even" puzzelen hoe ik mijn muis ook alweer aanzet zodat ik deze zie in het scherm. Ik had het ooit opgeschreven tijdens een SGG bijeenkomst gelukkig.
Was al lid van een forum maar schijnbaar is dat veranderd?

Fijn weekend, Petra

Plaats reactie