maskerspoor

Plaats reactie
Edwin de Seriere
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 05 feb 2014, 01:54

maskerspoor

Bericht door Edwin de Seriere » di 21 jun 2022, 16:38

Dag...

Geprobeerd op de kop van een beeldspoor het menu tevoorschijn halen door dubbel te klikken, maar krijgt geen submenu. dus kan ik geen masker spoor maken.

Help @win

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: maskerspoor

Bericht door Cuno Wegman » di 21 jun 2022, 20:19

Hallo Edwin,

In Windows-programma's worden menu's niet geopend door dubbelklikken. Dus in Wings ook niet.

Door gewoon enkel te klikken in de kop van een beeldspoor of videospoor, verschijnt links in beeld het eigenschappen-paneel.
Onder Routing / maskering kun je dan aangeven of het spoor een gewoon spoor (Screen-uitvoer), beeldspoor voor maskergebruik (Afbeeldingen-stapel) of maskerspoor (Masker-stapel) moet zijn.
AVé,
Cuno

Edwin de Seriere
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 05 feb 2014, 01:54

Re: maskerspoor

Bericht door Edwin de Seriere » do 23 jun 2022, 01:49

Dag cuno,
"verschijnt links in beeld" dit geeft bij mij niet weer..
Greetz,

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: maskerspoor

Bericht door Cuno Wegman » do 23 jun 2022, 07:46

Hallo Edwin,

Dan is bij jou niet de standaardindeling van het venster van Wings actief. Dat kan/zal het gevolg zijn van het verplaatsen of sluiten van panelen.
Het geven van adviezen en tips is alleen goed mogelijk als het programma in de standaard indeling gebruikt wordt, want dan kan ik eenduidig naar plekken op het scherm verwijzen.

De standaaardindeling is eenvoudig te herstellen via het menu: Beeld - Schermindeling terugzetten.
Daarna moet je Wings even sluiten en weer openen.
AVé,
Cuno

Edwin de Seriere
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 05 feb 2014, 01:54

Re: maskerspoor

Bericht door Edwin de Seriere » do 23 jun 2022, 18:35

Dag Cuno,
Het linker scherm paneel laat die niet zien.....!!!
Fout, fout van mij....Herstel, het laat die verborgen zien, want ik heb de toolbars automatisch laten verbergen, dus denk ik, het werkt niet. klik ik op beeldscherm toolbars dan komt het menu tevoorschijn.
Ben ik dom of is het een valkuil.....ik hoop beiden niet.

Greetz @win

Plaats reactie