Probleem met Lrc en Ps

Nodig of handig bij het maken van HDAV-productis
Plaats reactie
Monique Achterberg
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 15 nov 2013, 00:20

Probleem met Lrc en Ps

Bericht door Monique Achterberg » vr 21 okt 2022, 12:09

Hoi, wij hebben een probleem dat zelfs Chris niet kan op lossen. Ps opent geen foto's meer van uit Lrc naar Ps.
Laatste update gisteren uitgevoerd van alle twee de programma's. Kent iemand het probleem en nog beter hoe lossen we dit op?

Jos Ketelaar
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2015, 11:01

Re: Probleem met Lrc en Ps

Bericht door Jos Ketelaar » vr 06 okt 2023, 22:06

Ik heb ook een update gehad van PS versie 25 2024. als ik een afbeelding dupliceer in WP7 dan wordt die weergegeven maar als ik hem bewerk met PS van uit Wings en weer terug ga dan wordt de foto niet weergegeven. Wat kan het probleem zijn.
Groetjes Jos Ketelaar. Ik weet niet of dit de goede plek is voor deze vraag?

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Probleem met Lrc en Ps

Bericht door Cuno Wegman » za 07 okt 2023, 16:54

Hlalo Jos,

Je hebt de vraag bij het juiste thema gesteld, maar het thema hing onder het verkeerde hoofdstuk. Daarom heb ik dit thema verplaatst van 'Algemeen' naar 'Andere software'.

Dan naar de inhoud van jouw vraag.
Bij mijn test van de door jou beschreven situatie werkt alles zoals bedoeld: zodra je het bewerken in PhotoShop selecteert in Wings, verschijnt de dialoog met "nadat u klaar...". Laat deze dialoog staan tot je klaar ben in PhotoShop, en de afbeeling in PhotoShop hebt opgeslagen (afsluiten van PhotoShop is niet nodig).
Als ik dan daarna klik op de OK-knop in Wings wordt keurig de gewijzigde afbeelding ingelezen en getoond in de Mediapool (en de tijdlijn). Ook met PhotoShop 25.

Mijn vermoeden: als je bij de bewerking in PhotoShop lagen toevoegt aan een afbeelding die van oorsprong een jpg was (of een ander bestand zonder lagen), dan zal PhotoShop het bewerkte bestand opslaan als psd-bestand.
Dat is geen probleem, maar Wings weet natuurlijk niet dat het bewerkte resultaat dan in een ander, nieuw, bestand is opgeslagen. Dan zul je het psd-bestand alsnog aan Wings moeten toevoegen.
Of vooraf in PhotoShop alle lagen samenvoegen en alsnog als jpg opslaan.

Groet,
Cuno
AVé,
Cuno

Jos Ketelaar
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2015, 11:01

Re: Probleem met Lrc en Ps

Bericht door Jos Ketelaar » zo 08 okt 2023, 21:37

Dankjewel Cuno, het is gelukt. Ik denk en weet wel zeker dat ik de laatste stap heb overgeslagen, in Wings op ok drukken. In ieder geval tot zaterdag.
Groetjes Jos

Plaats reactie